Digitalizarea asigurarilor a devenit in ultimul timp o tema disputata cu orice prilej. Modul in care tehnologia moderna va afecta cursul din industria asigurarilor, previziunile si situatiile care se vor dezvolta in urma procesului de digitalizare sunt cateva dintre chestiunile ca au captat atentia principalilor jucatori din acest domeniu. Parerea unanima a asiguratorilor este implementarea metodelor digitale va oferi un nou curs acestui segment, serviciile vor fi mai rapide si timpul de asteptare redus. Conform specialistilor, noile metode ii vor determina pe asiguratori sa se adapteze la un numar mai variat de situatii aparute si ii vor obliga sa isi asume mai multe riscuri. In opinia lui Adrian Marin, presedintele UNISAR, digitalizarea asigurarilor ofera oportunitati numeroase dar si “amenintari pe masura”. De pe urma implementarii sistemelor tehnologice moderne pot beneficia administratiile locale care pot reduce cheltuielile si pot spori productivitatea functionarilor din subordine: “Cu siguranta vor fi mai putine accidente, se vor face economii cu carburantii, iar asiguratorii trebuie sa isi adapteze costurile cu primele de asigurare, dar si riscurile si raspunderile. Personal cred ca vom trece de la raspunderea celui care conduce la raspunderea profesionala a celul care a creat masina”. Un alt subiect care a atrage atentia presedintelui UNISAR, ce trebuie tratat cu mai multa atentie de asiguratori este legat fenomenul car shering, implementat cu succes in Cluj si alte orase din vestul tarii. Subiectul digitalizarii asigurarilor RCA a fost tratata si in cadrul celui mai important eveniment din domeniu desfasurat la Bucuresti, FIAR 2018. Aici s-a discutat pe larg ce inseamna InsuranceTech, cum va afecta piata romaneasca, dar si ce masuri trebuie luate pentru ca procesul sa se desfasoare normal. Se pare ca auto reglementarea reprezinta o solutie care ar imbunatati acest sector. In cadrul sesiunii de discutii analizat propunerile cu privire la noile generatii de produse menite sa satisfaca necesitatile consumatorilor romani. O alta problema ce a captat atentia a fost legata de simplificarea procedurii de achizitie a politelor de asigurare RCA. Digitalizarea asigurarilor este o tema care capteaza atentia tuturor asiguratorilor din Europa, contextul general fiind clar, in cadrul conferintei de la Bucuresti s-au conturat particularitatile legate de zona de Sud Est a Europei. Participantii au venit cu idei noi in vederea imbunatatirii serviciilor din acest sector si au apreciat deschiderea romanilor fata de asigurarile RCA valabile pentru o luna. Cei mai multi dintre invitati au inteles necesitatea aplicatiilor care permit gestionarea rapida si confortabila a acestui sector. Tema digitalizarii asigurarilor RCA pare sa fie si una dintre prioritatile BAAR, care doreste imbunatatirea serviciilor oferite si consolidarea activitatii institutiei. Conform Presedintelui BAAR, Madalin Rosu, procesul de digitalizare reprezinta un pas inainte in activitatea institutiei, acesta sustine crearea unei baze de date comune, care sa cuprinda informatii cu privire la starea tuturor autovehiculelor inmatriculate in Romania. Un alt obiectiv al BAAR este infiintarea unui Call Center care sa ofere consumatorilor informatii precise cu privire la activitatea desfasurata de fiecare asigurator in parte, serviciul se doreste a fi gratuit si a-i ajuta pe oamenii sa faca alegeri bune. Marii jucatori care au activitate pe segmentul de asigurari auto sustin procesul de digitalizare pe care il considera firesc si doresc sa vina in ajutorul clientilor pe termen lung.1