
Doua treimi din totalul plangerilor din anul 2013, au fost rezolvate de catre ASF in favoarea consumatorilor. Din 13.500 de petitii unice inaintate la ASF, aproximativ 10.000 au fost in legatura cu Cartea Verde si asigurarea obligatorie auto.
Practici inselatoare
Vicepresedintele ASF, Corneliu Moldoveanu, a explicat ca au fost petitii care denuntau practici inselatoare – precum comisioane ascunse, despagubiri incorecte, sau clauze neclare ce au fost in mod intentionat stipulate in contract, relateaza 1asig.ro. Indiferent daca aceste nereguli sunt practicate de clienti sau de asiguratori, ele afecteaza industria asigurarilor si scade increderea consumatorilor in sistem. Totusi, singura in calitate sa declare masurile ca abuzive este instanta judecatoreasca, nicidecum ASF.
Petitii in asigurari
Aproximativ 9.000 de petitii au fost rezolvate in favoarea beneficiarilor asigurarilor. 95% (12.700) dintre petitii au fost inaintate deoarece despagubirile au fost acordate doar partial sau nu au fost platite deloc. In 700 de petitii s-a cerut recalcularea despagubirilor. Totusi, reprezentantul ASF a declarat ca 4.000 de petitii au fost nefondate. Se vor intampina dificultati daca dinamica accidentelor nu se confirma sau daca cererile de despagubire depasesc cadrul contractual sau pe cel legal.
ASF incearca sa se comporte echilibrat fata de asigurati, tinand cont atat de opinia subiectiva a acestora, cat si de prejudiciile pe care le-au suferit. ASF a observat anumite diferente intre opiniile persoanelor fizice si cele ale clientilor institutionali, conchide Corneliu Moldoveanu.