
Este normal sa ai intrebari cu privire la asigurarea RCA, de calatorie, CASCO sau orice alta asigurare te intereseaza. De asemenea, este dreptul tau sa le adresezi inainte de semnarea contractului de asigurare. Romasig incurajeaza clientii sai si potentialii clienti sa puna orice intrebare la numarul de telefon 0729 88 44 71 sau pe e-mail la adresa contact@romasig.ro. Vei vedea ca o colaborare cu noi nu iti aduce doar avantajul de a avea preturi mici la asigurari, ci si consultanta la achizitionarea unei polite, impreuna cu oferirea oricaror informatii utile despre asigurari. La Romasig totul este transparent in ceea ce priveste contractul de asigurare.
Ce contine un contract de asigurare
Contractul contine informatii generale despre asigurator si intermediar, modalitatile de solutionare a eventualelor litigii, sub incidenta carei legi este incheiat contractul si despre Fondul de Garantare. De asemenea, un contract valid de asigurare are explicati cei mai importanti termeni ai acestuia, cum ar fi definitii ale evenimentelor asigurate, care este indemnizatia asigurarii daca se produce accidentul, care sunt evenimentele asigurate, in ce termene si prin ce modalitati se fac platile, informatii despre sumele asigurate si sumele rascumparate, daca sunt penalitati in cazul in care se reziliaza contractul inainte de termen, etc.
Romasig va transmite in scris orice informatii legate de contractul de asigurare, solicitate de catre (viitorul) client. Totusi, odata primite, destinatarul trebuie sa confirme acest lucru. O copie a contractului de asigurare va ramane in posesia asiguratului (clientului).
Este la fel de usor sa verifici si polita de asigurare obligatorie pentru locuinta – gasesti un articol scris pe aceasta tema aici. In ceea ce priveste verificarea politei de asigurare auto obligatorii, ea se verifica in baza de date CEDAM – mai multe detalii gasesti in acest articol.
In cazul in care consideri ca ti s-a adus vreun prejudiciu, poti depune o declaratie (petitie) la ASF sau direct la asiguratorul care nu ti-a respectat drepturile. ASF va analiza sesizarea ta si va investiga daca asiguratorul si-a asumat in mod serios obligatiile, luand masurile necesare de control si supraveghere. Nu ezita sa iti ceri drepturile in calitate de consumator. Poti primi consultanta de specialitate de la reprezentantii ASF si prin telefon, dar reclamatia va trebui s-o realizezi in scris, prin e-mail, direct la ASF pe site, prin posta, prin curier, prin fax sau la sediul ASF. Depunerea reclamatiei se face in zilele lucratoare, in conformitate cu orarul de lucru al Registraturii institutiei. ASF recomanda sa incerci solutionarea mai intai cu compania de asigurari si apoi sa depui o petitie in cadrul acestei institutii de supraveghere.
Odata cu reclamatia pe care o trimiti la ASF, vei anexa si copii ale actelor doveditoare. Cererea va fi solutionata in maxim 30 de zile de cand aceasta a fost inregistrata. De la caz la caz, se poate prelungi termenul de solutionare cu inca 15 zile.
polita valabila