Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF) a identificat probleme grave in cazul unei masini la schimb (concept introdus de Legea RCA), preturile acestora fiind de multe ori mult mai mari decat rent-a-car-ul.
Alin IACOB, Presedintele asociatiei, a precizat luni intr-o dezbatere ca: ” Legea RCA prevede maşină la schimb. Pentru prima dată în 2017 s-a introdus această chestiune a maşinii la schimb, ceea ce este o chestiune extrem de civilizată. Se pare că unii furnizori de maşini la schimb tarifează acest serviciu la un preţ de multe ori mai mare decât rent-a-car-ul, când vii la Otopeni ca străin. Iarăşi, creşte foarte mult zona de plată dinspre asigurători şi evident că toate lucrurile astea împietează asupra viitorului preţ al poliţelor, cu atât mai mult cu cât Comisia Europeană a criticat inclusiv anumite referiri la preţ în ceea ce priveşte modul de calcul. Sunt tot felul de lucruri care trebuie rezolvate”.
In plus, Asociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) vrea să solicite înăsprirea sancţiunilor în cazul societăţilor de asigurare care nu plătesc despăgubirile la timp, în cazul RCA, şi chiar luarea unor măsuri mai drastice care să meargă până la retragerea licenţelor celor care procedează în acest fel.
„Am redevenit foarte activi. Ne-am implicat în foarte multe activităţi şi am convocat două dezbateri publice. Una din păcate s-a anulat, pentru că proiectul ‘O familie, o casă’ a fost retras de Ministerul Finanţelor şi a început dezbaterea parlamentară a proiectului de lege. A fost asumată de ministrul Finanţelor în calitate de senator iniţiativa şi a fost dusă şi mi se pare chiar votată în Senat. (…) Am convocat iarăşi chiar luni acum, pe 7 (octombrie – n. r.), la ora 11:00, o întâlnire pentru o dezbatere publică a proiectului de modificare a Legii RCA, pentru că din punctul nostru de vedere piaţa RCA necesită – sigur probabil că ştiţi că a fost o scrisoare de la Comisia Europeană care a solicitat anumite schimbări în legătură cu legislaţia (…) Pe lângă aceste lucruri, noi considerăm că sunt multe alte lucruri care pot fi îmbunătăţite. Avem experienţa a doi ani trecuţi de la adoptarea Legii RCA. Noi am fost foarte activi şi atunci, deşi în presa vremii ceea ce apărut a fi un mare succes al transportatorilor şi al service-urilor auto de fapt, dacă aţi fi fost în sală, aţi fi văzut că preşedintele actual al ASF şi în acea comisie de buget-finanţe la Camera Deputaţilor ne întrebau pe noi, asociaţiile consumatorilor, ce viziune avem în legătură cu acest punct şi deciziile s-au cam luat ţinând cont foarte serios de propunerile pe care le-am făcut noi atunci, dar au rămas nişte lucruri foarte serioase care trebuie rezolvate. În continuare sunt companii care nu plătesc despăgubirile la timp, aşa cum cere legea. Atunci, noi vom cere înăsprirea sancţiunilor şi chiar luarea unor măsuri mai drastice, mergând până la retragerea licenţelor celor care procedează în felul ăsta”, a declarat preşedintele organizaţiei, Alin Iacob, la aceasta dezbatere de profil.
Un alt punct pe care asociaţia l-a dezbatut luni este diferenţa de tarif perceput de service-urile auto pentru manoperă în cazul reparării maşinilor cu RCA si despre cat este de importanta este decontarea directa.
„De asemenea, suntem îngrijoraţi pentru că există relatări potrivit cărora dacă te duci să îţi repari maşina la un service (după un accident – n. r.) se facturează o oră de manoperă, să spunem, cu 70 de lei. Dacă ai RCA, aceeaşi oră de manoperă e facturată cu 300 de lei. Pentru noi acest lucru este de neexplicat: cum de acelaşi serviciu este facturat astfel? Cat despre decontarea directa, este foarte importantă pentru că, în contextul în care societăţile de asigurare nu plătesc, consumatorul dacă se adresează asigurătorului cu care a încheiat RCA-ul direct îşi va recupera banii la fel cum procedezi la CASCO şi te adresezi asigurătorului tău. În caz contrar, trebuie să aştepţi ca asigurătorul celui care a produs dauna să plătească”, a susţinut preşedintele AURSF. a mai declarat, Alin Iacob.