Pretul politelor RCA a devenit un subiect tot mai dezbatut in ultimii ani, atat in mediul online, cat si in discutiile zilnice din offline. Fie ca este vorba de forumuri, grupuri de social media sau pur si simplu de conversatii intre prieteni, toata lumea pare sa acorde o atentie deosebita evolutiei costurilor asigurarilor auto, mai ales ca acestea au tendinta sa se mareasca consderabil de la an la an.
Din dorinta de a oferi soferilor o modalitate de a-si reduce costurile cu asigurarile RCA, cat si pentru a-i incuraja sa se comporte cat mai corect si civilizat in trafic, a fost implementat sistemul bonus-malus. Soferii care nu au fost implicati in accidente sau nu au produs daune sunt recompensati cu reduceri anuale din tariful pe care ar trebui sa il plateasca pentru RCA. Pe de alta parte, cei care sunt implicati in accidente vor suferi majorari de pret atunci cand trebuie sa isi reinnoiasca polita obligatorie.
Se poate observa astfel cu usurinta faptul ca sistemul bonus malus poate avea un impact semnificativ asupra costului asigurarii RCA, cat si un motivator puternic ce ii poate determina sa respecte mai serios regulile de circulatie pentru a beneficia de reduceri semnificative odata cu trecerea timpului.
Cate clase bonus malus sunt si care sunt variatiile de tarife pentru fiecare dintre ele?
Cu un numar total de 17 clase, acestea pot avea un impact considerabil asupra pretului final al asigurarii, in functie de comportamentul si istoricul soferului. Astfel, soferii pot profita de reduceri sau, dimpotriva, se pot confrunta cu costuri mai ridicate, in functie de caz. Urmatorul tabel te va ajuta sa intelegi mai bine cum functioneaza si cum se calculeaza pretul asigurarii:
- Clasa B8 are un coeficient de 50% cu o suma de plata de 500 de lei;
- Clasa B7 are un coeficient de 60% cu o suma de plata de 600 de lei;
- Clasa B6 are un coeficient de 70% cu o suma de plata de 700 de lei;
- Clasa B5 are un coeficient de 75% cu o suma de plata de 750 de lei;
- Clasa B4 are un coeficient de 80% cu o suma de plata de 800 de lei;
- Clasa B3 are un coeficient de 85% cu o suma de plata de 850 de lei;
- Clasa B2 are un coeficient de 90% cu o suma de plata de 900 de lei;
- Clasa B1 are un coeficient de 95% cu o suma de plata de 950 de lei;
- Clasa B0 are un coeficient de 100% cu o suma de plata de 1.000 de lei;
- Clasa M1 are un coeficient de 110% cu o suma de plata de 1.100 de lei;
- Clasa M2 are un coeficient de 120% cu o suma de plata de 1.200 de lei;
- Clasa M3 are un coeficient de 130% cu o suma de plata de 1.300 de lei;
- Clasa M4 are un coeficient de 140% cu o suma de plata de 1.400 de lei;
- Clasa M5 are un coeficient de 150% cu o suma de plata de 1.500 de lei;
- Clasa M6 are un coeficient de 160% cu o suma de plata de 1.600 de lei;
- Clasa M7 are un coeficient de 170% cu o suma de plata de 1.700 de lei;
- Clasa M8 are un coeficient de 180% cu o suma de plata de 1.800 de lei.
Exemplul de calcul de mai sus a fost realizat pentru o asigurare in valoare de 1.000 de lei, astfel incat fiecare sofer sa isi poata calcula mai usor tariful politei. Exista numeroase astfel de instrumente disponibile online, care pot fi accesate pentru a obtine estimari si pentru a gasi cel mai bun pret de pe piata.
Asigurarea RCA este un document esential pentru orice sofer care doreste sa circule pe drumurile publice, in lipsa acestuia putand fi sanctionat cu amenzi considerabile. In plus, exista un proiect de lege care va fi pus in aplicare curand, ce prevede controlul asigurarilor prin intermediul camerelor din marile orase si nu numai. Astfel, va deveni din ce in ce mai dificil, chiar imposibil, sa se circule fara acest document, fara a risca sanctiuni. O solutie pentru reducerea costului asigurarii ramane sistemul bonus-malus, care recompenseaza soferii cu un istoric bun.
Aici pe blogul Romasig vei gasi intotdeauna informatii utile care sa te ajute sa iei cele mai bune decizii pentru tine si bugetul tau.