
Avand un impact direct nu doar asupra business-ului Grupului Renault, ci si asupra exporturilor Produsului Intern Brut al Romaniei, Dacia Duster a devenit motorul de crestere al uzinei de la Mioveni si principalul produs romanesc ce pleaca la export. Odata cu cea de-a doua generatie a SUV-ului Duster, in premiera, Dacia a testat vanzarile online de masini inca de dinainte ca acestea sa ajunga in showroom, vanzand masini inca nelansate, dupa metoda utilizata de Tesla. Duster devine anul acesta primul model din gama marcii autohtone, pentru prima data in istoria Uzinei Dacia din Mioveni, care intr-un singur an inregistreaza o productie de 200.000 de unitati cu o valoare de peste trei miliarde de euro, potrivit unor estimari facute de Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania.Luandu-se in calcul intreaga productie dintre 2010 si 2017, cele 1.2 milioane automobile ar avea o valoare de peste 18 miliarde euro. Din data de 5 decembrie pana in data de 8 decemtbrie au fost desfasurate operatiunile”Porti Deschise”, iar circa jumatate din masinile ajunse in showroom-uri au fost vandute catre clientii care au platit online 500 euro din pretul masinii, iar cealalta jumatate fiind aproape vanduta in urmatoarele zile. In acest timp masinile au fost disponibile in reteau Dacia pentru a fi testate de catre clienti. Din cauza cererii foarte mari, numai luna trecuta aproape 80% din masiniile iesite pe banda de productie au fost SUV-uri. Saptamana trecuta a fost lansata Duster Edition One, cea mai echipata versiune a modelului, cu motorizare diesel 1.5 dCI de 110 CP tractiune integrala. Printre optiunile existente, acest model mai dispune si de sistem de aer conditionat automat, sistem de avertizare a unghiului mort, card de acces maini libere, aprindere automata a farurilor, jante din aliaj de 17 ich, diamantate si Multiview camera. Directorul de vanzari si Marketing, Francois Mariotte, este de parere ca o treime din vanzarile noului Duster vor fi din versiunea de Top Prestige la nivel european, iar Hakim Boutehra, Director General Renault Commercial Roumani, este convins ca Duster Edition One va marca inceputul unei cariere de success pentu noul SUV, iar despre comertul online, el este de parere ca asa le permite sa fie mai aproape de clientii lor. Datorita acestui fapt el a vrut sa faca lansarea in Romania a noului SUV, Duster Edition One intr-o maniera noua si inovanta. Culorile disponibile pentru cele 100 de exemplare disponibile, editie limitata, sunt Orange Atacama achizitionandu-se exclusive online, doar de personae fizice, iar pretul lor fiind de 18.900 euro.