
Cine este scutit de la noua taxa auto care intra in vigoare de la 1 ianuarie. Taxa auto 2019, asa cum probabil va fi denumita in viitorul apropiat, se pregateste de deputati. Pana atunci, avem noi informatii de la Ministerul Mediului, Gratiela Gavrilescu. Asa cum a specificat anterior in repetate randuri, taxa auto 2019 va aplica principiul „poluatorul plateste”, iar alte declaratii ale oficialului au specificat ca vor fi platite „contributii”la bugetul de stat. Noutatea este ca nu toate aceste „contributii vor fi platite de la 1 ianuarie 2019, deci taxa auto 2019 va intra in vigoare treptat. Cel mai probabil acest lucru face parte din planul descris de Ministrul Mediului drept un ragaz pentru cetateni sa se informeze cu privire la noul bir, sa se adapteze si sa faca alegeri in consecinta de cauza. Putem sa tragem o concluzie, tot din declaratiile lui Gratiela Gavrilescu, ca inca nu a fost finalizata forma finala pentru taxa auto 2019. Ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a declarat luni: „Asa cum am spus de nenumarate ori, nu este vorba de o taxa de poluare, sau timbru de mediu sau o alta denumire care sa includa cuvantul taxa. In schimb am sustinut si sustin in continuare ca poluatorul plateste si nu numai in cazul emisiilor CO2, si in cazul deseurilor si in celelalte cazuri, cel care polueaza trebuie sa plateasca. In interiorul grupului de lucru din care fac parte specialisti ai Ministerului Mediului, Administratia Fondului de Mediu, ai RAR-ului, Ministerul Transporturilor, Finantelor (…), au incercat sa gaseasca o forma finala consultand cei doi producatori de autovechicule din Romania si cei care in decursul anilor au reusit sa ne indrume, fiind specialisti in domeniu si care la ora actuala au diverse firme de consultanta, astfel incat sa nu gasim o forma a unei eventuale contributii pe care cetateanul ar trebui sa o plateasca atunci cand emisiile de CO2 ar trebui depasite, cand cilindreea folosita la autovehicul are o anumita capacitate care poate sa produca emisii si norma de poluare. Forma finala se apropie„. Multi romani au fost nevoiti sa isi vanda masinile la un pret redus in 2011 si 2012 pentru a scapa de grija unei eventuale imposibilitati de a le vinde mai departe odata ce taxa auto de atunci s-ar fi aplicat si acestora. Avem speranta ca Ministrul Mediului nu ne va aduce din nou in ceasta situatie, care ar putea fi catastrofala din punct de vedere financiar pentru zeci de mii de romani. Ministrul Mediului a mai declarat ca doreste o „dezbatere foarte larga” pana sa ia o decizie finala in privinta autovehiculelor echipate cu motoare diesel, care au fost interzise in anumite capitale din Europa sau care sufera de pe urma unor restrictii de circulatie in anumite tari. Asadar, viitoarea taxa pe care proprietarii de autovehicule inmatriculate in Romania o vor plati se va aplica nu doar autovehiculelor mai vechi de 10 ani, ci tuturor masinilor poluante.