
Masinile Volvo din Europa vor putea comunica între ele pentru a avertiza soferii când drumul este alunecos sau când apar alte pericole.
In ultimul an, Volvo a promis că are de gând ca până la finalul deceniului să producă automobilele cele mai sigure din lume, in caz de accident, moartea pasagerilor sa fie imposibila. Ei pun mare accent şi pe tehnologiile de vârf de pe automobilele lor, iar o astfel de tehnologie am descoperit-o azi, cu privire la comunicarea între automobile.
Tehnologia permite practic mașinilor Volvo să comunice între ele și să poată fi avertizați șoferii când drumul este alunecos sau când pe șosea sunt alte pericole. Tehnologiile se numesc Hazard Light Alert și Slippery Road Alert.
Ele au fost lansate, initial, in 2016 doar pe piețele din Suedia și Norvegia pentru modelele din seria 90. Începând de săptămâna viitoare sistemele devin disponibile pentru şoferii Volvo din întreaga Europă. Cele două sisteme vor veni ca standard pentru toate modelele noi începând din anul 2020.
Informaţia va veni ca feedback la viraje, frâne şi senzori de accelerare. Automobilele aflate în zona vor fi notificate şi dacă vehiculul respectiv şi-a aprins luminile de avarie, pentru a lua la cunoştinţă că un şofer e într-o situaţie posibil periculoasă. Datele ajung în cloud, iar vehiculele nu trebuie să comunice direct. Această mișcare face ca producătorul suedez să fie una dintre puținele companii de automobile care să aibă o comunicare între mașini și mașini în unele dintre modelele sale. Atât Toyota, cât și Mercedes-Benz și-au dezvăluit anterior propriile sisteme, Mercedes-ul fiind deja disponibil în vehiculele din clasa E din SUA, China și din Europa. Spre deosebire de Mercedes și Volvo, care utilizează un sistem de tip cloud, comunicarea Toyota cu autovehiculul se întâmplă direct între vehicule, primind avertismente despre semafoare și alte obstacole pe o frecvență de 760MHz.
Malin Ekholm, șeful centrului de siguranță Volvo, afirma ca: „Furnizarea de date de siguranță în timp real între mașini poate preveni accidentele. Proprietarii Volvo pot contribui direct la drumuri mai sigure pentru alți șoferi și beneficiază la rândul lor de avertismente despre posibile condiții periculoase”.
Lansarea noilor sisteme vine la scurt timp după ce Volvo a anunțat că începând din 2020 va limita viteza maxima la 180 km/h și va instala camere video și senzori de interior pentru a preveni conducerea masinilor de catre personae aflate in stare de ebrietate.
Volvo spune că cercetările au arătat faptul că, dacă viteza este ajustată în funcție de trafic și de condițiile de drum, riscul de accidente se reduce semnificativ.