
Înmatriculările de autoturisme noi in România au crescut în octombrie 2020 cu +17.6% față de octombrie 2019, atingând un volum de 12.523 unități. Astfel, pe primele zece luni din 2020, numărul autoturismelor noi înmatriculate a ajuns la 97.124 unități, în scădere cu -27.9% față de perioada similară din 2019.
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în octombrie 2020 cifra de 37.449 unități, pe primele zece luni din 2020 înregistrându-se un volum de 333.422 unități, în scădere cu 10% față de perioada similară din 2019.
Topul celor mai cumpărate mașini de români in ianuarie-octombrie 2020
DACIA = 30.175 unități
RENAULT = 7.600 unități
SKODA = 7.528 unități
VOLKSWAGEN = 7.417 unități
HYUNDAI = 5.738 unități
Pe modele, clasamentul se prezintă astfel
- Dacia Logan
- Dacia Sandero
- Dacia Duster
Top 5 mărci second-hand înmatriculate în România in ianuarie-octombrie
Volkswagen (77.780 unități, în scădere cu 15,7% de la an la an
BMW (31.842 unități, scădere de 14,8%)
Audi (31.389 unități, scădere de 10,9%)
Ford (23.493 unități, scădere de 23,1%)
Opel (22.902 unități, scădere de 12%).
A fost nevoie de aproape un deceniu pentru ca vânzările de maşini din Uniunea Europeană să îşi revină din recesiunea care a început în 2008. Piaţa Statelor Unite a avut nevoie de aproximativ cinci ani pentru a-şi reveni, dar vânzările se menţin la nivelul din 2015. Creşterea explozivă din China a compensat o perioadă, dar piaţa a fost în declin din 2018. Pe măsură ce Volkswagen, Daimler, Fiat Chrysler şi alte companii îşi repornesc încet liniile de asamblare, persoanele care lucrează în industria auto încep să se gândească care vor fi repercusiunile acestei crize.
Pandemia a evidenţiat cât de interconectată este lumea şi modul în care o închidere a unei fabrici într-o parte a lumii poate opri o linie de asamblare într-o emisferă diferită.
Dacă este să ne uităm pe plan autohton,piața auto din România a înregistrat o scădere de 50,3% în luna aprilie a acestui an față de aprilie 2019.
Dacă este să ne uităm la datele pe primele patru luni ale anului, observăm că România se situează pe poziția 16 în UE, cu un volum de 32.300 autoturisme noi înmatriculate, o scădere cu 27.5% față de primele patru luni din 2019.
În ceea ce priveşte marii producători auto, în aprilie, vânzările Volkswagen Group au scăzut cu 75%, în timp ce Renault şi PSA Group au raportat un declin al vânzărilor de 79,5% respectiv 82,4%.
Producătorii de automobile de lux au suferit şi ei o scădere a vânzărilor în luna aprilie, livrările BMW înregistrând un declin de 69,7% iar rivalul Daimler un declin de 80,1%.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în UE, Marea Britanie şi ţările EFTA au scăzut cu 79,6% în luna aprilie până la 10.031 de unităţi.
Piața auto din China sfidează criza
Economia chineză dă semne de redresare după criza provocată de pandemia de coronavirus. In septembrie, livrările pe cea mai mare piaţă auto din lume au urcat la 2,19 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2019, a informat joi Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM). În primele opt luni din acest an, vânzările au scăzut cu 9,7%, la 14,55 milioane de vehicule.
Vânzările de camioane şi alte vehicule comerciale, care reprezintă aproximativ un sfert din piaţă, au urcat cu 41,6% în august, sprijinite de investiţiile guvernamentale în infrastructură, precum şi de reglementările mai dure privind emisiile, aprobate anul trecut.