Ce se intampla daca masina este trasa pe dreapta in loc sa o conducem periodic. Vorba din batrani, conform careia „masina care nu circula se strica” este foarte adevarata.
Mai jos va prezentam cateva lucruri care se strica atunci cand nu mergi cu ea.
În primul rând examinează acumulatorul mașinii. Pentru că nu a fost pornită de foarte mult timp, mașina ta are, mai mult ca sigur, o baterie moartă sau slabă. E posibil să ai nevoie de cabluri de curent și ajutorul unui vecin sau al unui prieten, ca să pornești motorul, apoi de un drum la magazinul auto pentru o baterie noua. Atenție la mașinile care au închidere centralizată și care sunt parcate în fața blocului. Deconectarea de la baterie duce la întreruperea fucționării sistemului de închidere, ceea ce înseamnă că mașina va trebui încuiată din cheie.
Aerul conditionat – In cazul in care nu circulam o perioada lunga cu o masina, primul care cedeaza este aerul conditionat. De fapt, partea mecanica si electrica nu se strica, dar freonul din sistem are toate sansele sa se evapore. Pentru ca sunt multe garnituri din cauciuc care necesita lubrifiere periodica. Si asta se face cand dam drumul la aer. Daca noi lasam instalatia nepornita cu lunile sau cu anii, garniturile se crapa de la schimbarile de temperatura si o mica fisura este suficienta ca sa lase tot freonul sa iasa din instalatie. Nu degeaba, chiar si iarna, e bine sa dam drumul la AC din cand in cand.
Discuri sau tamburi, nu conteaza. Dar sunt sanse mari sa le stricam daca o masina sta prea mult timp nemiscata. Pentru ca discurile ruginesc si de multe ori se sudeaza de placute si de etrier. Iar atunci cand vrem sa miscam masina, auzim niste pocnituri care nu prea sunt bune.
Anvelopele. Degeaba le echilibram sau le umflam, ca anvelopa s-a deformat de la stat prea mult in aceeasi pozitie. În acest caz se recomandă ca, din când în când, mașina să fie mișcată.
Garnituri Elementul auto care cedeaza cel mai des in timp este cel din cauciuc. Si masina are multe garnituri de cauciuc, mai ales la motor. Care se crapa in timp, pentru ca nu au mai fost umezite cu ulei pe interior, dar si daca masina sta vara in soare la +40 de grade si iarna la -30 de grade. Primele care cedeaza sunt garniturile de la baia de ulei si cea de la capacul de tacheti. Dar pot fi si altele, cum ar fi de la pompa de apa, de la prinderile furtunelor de antigel si asa mai departe. Nu degeaba, daca o masina zace pe loc mai mult de un an, atunci cand porneste, incepe sa scuipe lichide pe toate partile.
Sunt multe subansamble care se pot uza în perioadele lungi de staționare. De aceea, o vizită în service este mereu recomandată, pentru a se putea face o inspecție amănunțită.