Desi domeniul asigurarilor a fost intr-o oarecare scadere la sfarsitul lui 2013, brokerii l-au crescut cu 9% fata de rezultatele din anul precendent, intermediind prime in valoare de 880 milioane euro. Acesta inseamna aproximativ 46% din veniturile totale realizate de asiguratori. In pietele mature, ponderea brokerajului este de peste 50%, ca aport de business in piata asigurarilor, ceea ce inseamna ca piata romaneasca este foarte aproape de maturitate. Asadar, trendul pietei este ascendent, dar nu se stie daca este conjunctural sau asiguratorii realizeaza ca este avantajos sa vanda prin intermediul brokerilor.
Din gama de asigurari care se intermediaza, pe piata de brokeraj domina tot segmental auto (Casco si RCA). Aproape 68% din realizarile asiguratorilor pe nisa auto au fost intermediate de brokeri. Mai mult, in cazul asigurarilor RCA, ponderea brokerilor creste la aproximativ 74%. Toate aceste detalii au fost oferite la emisiunea Ora de Risc, difuzata de RFI , de catre Alexandru Rosca, redactor sef la publicatiile PRIMM.
Relatia dintre brokeraj si client
Tinand cont de comoditatea clientilor si interesul pentru cel mai mic pret, atunci intalnirea cu un broker de asigurari se concretizeaza astfel: clientul contacteaza brokerul pentru oferte de RCA si locuinta, poate chiar un Casco sau alte asigurari, dar de fapt, in majoritatea cazurilor, vrea de la acest profesionist o gama de asigurari din care sa aleaga cel mai mic pret. Cea mai buna oferta nu inseamna neaparat si cea mai buna oferta, iar brokerii pot oferi explicatii in acest sens.
De ce este bun brokerul
Brokerul are datoria sa explice clientilor toate obstacolele care pot sta in calea unei despagubiri, in momentul in care se intampla dauna. Acestia asigura si consultanta in privinta riscurilor la care se expun clientii. Avantajul unui broker de asigurare este ca poate explica diferentele dintre produsele de asigurari de la diferiti asiguratori si excluderile lor (situatii in care nu se beneficiaza de respectiva despagubire).
Totusi, clientii trebuie sa fie inarmati cu rabdare pentru a asculta aceste detalii. Este in interesul clientilor sa puna cat mai multe intrebari despre asigurarea pe care urmeaza sa o achizitioneze.