×

Cum comand RCA ieftin online?

1 Completeaza datele din talon si cele ale proprietarului.
2 Alege cea mai avantajoasa oferta.
3 Comanda asigurarea RCA online cu livrare GRATUITA*.

Primesti asigurarea pe email in 3 minute iar ivrarea politei de asigurare RCA este GRATUITA in toata tara cu Posta Romana.

PROGRAM LUCRU ONLINE

Luni - Vineri  09:00 - 21:00
Sambata        09:00 - 20:00
Duminica       09:00 - 18:00
Telefon: 0729 88 44 71
E-mail: contact@romasig.ro
Plateste online cu cardul si primesti asigurarea RCA pe e-mail in doar 3 minute.
  • Cum comand RCA ieftin?

RCA ieftin | Asigurare RCA ieftin online 2024 | Calculator tarife RCA

RCA ieftin | Asigurare RCA ieftin online 2024 | Calculator tarife RCA

ROMASIG.ro - "26 ani de succes prin atitudine"

Tel: (+4) 0729 88 44 71
Email: contact@romasig.ro

ROMASIG.ro
Str. Romain Rolland, Nr. 3, Ap. 3, Craiova, Dolj

Open in Google Maps
  • Calculator RCA
  • CASCO
  • Corporate
    • Protectie financiara
      • Asigurarea de credit comercial
      • Asigurarea titlului de proprietate
      • Pierderi financiare din intreruperea activitatii
      • Asigurarea de risc politic
    • Cladiri si bunuri companii
      • Asigurarea pentru cladiri si bunuri
      • Asigurarea pentru utilaje
      • Asigurarea de echipamente electronice
      • Asigurarea de bunuri casabile
    • Asigurari de garantii
      • Garantia de participare la licitatii (Bid Bond)
      • Garantia de buna executie
      • Garantia de buna executie a mentenantei
      • Garantia de returnare a avansului
      • Garantia de plata
    • Transporturi&Auto
      • Asigurarea auto RCA si CASCO
      • Asigurarea de raspundere a transportatorilor(CMR)
      • Asigurarea bunurilor pe timpul transportului (CARGO)
      • Asigurarea pentru nave maritime, fluviale, agrement
      • Asigurarea pentru aeronave
    • Raspundere civila
      • Asigurarea de raspundere civila generala
      • Asigurarea de raspundere civila a managerilor
      • Asigurarea de raspundere civila profesionala
      • Asigurarea de raspundere a chiriasului fata de proprietar
    • Raspundere civila
      • Asigurarea de raspundere a proprietarului fata de chirias
      • Asigurarea de raspundere a producatorului
      • Asigurarea de raspundere fata de angajati
    • Asigurari pentru angajati
      • Asigurarea de viata
      • Asigurarea de sanatate privata
      • Asigurarea de accidente
  • Cum comand
  • Livrare
  • Despre noi
    • Carieră în asigurări
  • Contact
  • Blog
CalculatorRCA
  • Home
  • BLOG
  • Stiri
  • Mașinile vor fi mai scumpe pentru că vor fi mai „deștepte”.
15/11/2025
miercuri, 11 august 2021 / Published in Stiri

Mașinile vor fi mai scumpe pentru că vor fi mai „deștepte”.

Mașinile vor fi mai scumpe pentru că vor fi mai „deștepte”.

Mașinile inteligente acapareaza lumea, iar epoca automobilelor ieftine s-a încheiat. Regulile europene impun montarea pe mașini, tehnologii din ce în ce mai sofisticate și mai scumpe. Noile reguli sunt din ce în ce mai stricte în materie de protecție a mediului și siguranță rutieră. Prețul autovehiculelor a crescut deja aproape pe nesimțite, dar panta ascendentă se va accentua în anii viitori.

În plus, noi crize apar la orizont, cum ar fi cea a materiilor prime pentru fabricarea acumulatorilor pentru automobilele electrice, ca să nu mai vorbim de criza semiconductorilor care, temporar, inchide fabrici.

În România, fiind considerat bun de casat un automobil care a depășit opt ani de la data fabricației. Chiar dacă el este perfect funcțional, arată bine și are puțini kilometri. În paralel, statele europene adoptă reguli care vizează scoaterea din circulație a automobilelor mai vechi. Și vârsta la care o mașină devine rablă nu este foarte înaintată. Momentul în care nu toată lumea își va mai permite o „mașină mică” nu este atât de îndepărtat.

Revoluția automobilelor electrice.

Este prima și cea mai vizibilă cauză a scumpirilor. Pandemia a amorțit industria auto și a redus emisia de noxe la nivel mondial nu doar din cauza scăderii activității industriale, ci și a reducerii accentuate a mobilității.

După scandalul Dieselgate, care a reușit să îngroape rapid propulsorul pe motorină, în ciuda investițiilor majore care s-au făcut în dezvoltarea lui, a urmat și motorul pe benzină, cu sau fără turbină. A fost un punct de cotitură în lumea auto pentru a face mult planificata trecere de la automobilele pe combustie pe cele nepoluante, într-o primă etapă electrice.

Motorul electric a ucis acel propulsor care înainte de pandemie se afla pe cai mari, era vedeta Saloanelor auto sau a lansărilor, înainte de a-și arăta adevărata valoarea. Nici o cilindree, oricât ar fi de mică, cu sau fără turbină, cu sau fără filtre de particule, nu are cum să polueze mai puțin decât un motor care nu emite niciun fel de noxe.

Nu doar pentru că nu se pot scumpi prea tare aceste tipuri de mașini, dar cererea pentru clasice pare a fi din ce în ce mai mică la nivel mondial. Așa că alte multe zeci de miliarde investite și în dezvoltarea motoarelor pe benzină de noua generație nu vor ajunge să fie recuperate.

Cotitura electrică.

41% dintre șoferi se gândesc să-și cumpere o mașină electrică, 66% dintre ei chiar în următorul an. Un studiu recent realizat de EY Mobility Lens Consumer Index pe un eșantion de 9.000 de persoane din 13 țări. Procentul a crescut semnificativ față de anul trecut când, potrivit Ernst&Young, doar 30% ar fi optat pentru o astfel de variantă.

Potrivit studiului, 78% dintre potențialii cumpărători ai unei mașini electrice susțin că pandemia i-a făcut să fie mai conștienți de problemele mediului.

Tabloul actual al pieței auto arată o mișcare de clienți de la automobilul clasic, la cel electric. Asta va însemna o scădere a volumului pentru mașina tradițională și o creștere către cea revoluționară.

Prețul automobilului pe combustie va crește, iar cel al electricelor va scădea. Doar că facem această comparație la momentul actual, când prețul electricelor este destul de prohibitiv, iar cel al mașinilor pe combustie crește încet și sigur.

La această revoluție se adaugă pierderile majore suferite de constructorii și vânzătorii de automobile care încearcă să-și recupereze din pagubă prin adaosuri noi.

Philippe Brunet, senior vicepreședinte Renault, a declarat că „Dacia nu va fi marcă electrică în următorii cinci ani.” Câteva motive sunt prețul ridicat al bateriilor și al celorlalte componente pentru care automobilul produs la Mioveni va rămâne în variantă clasică. La prețuri adecvate. Pentru că între timp, cea mai ieftină mașină din UE, Dacia Logan de 5.000 de euro din 2009, a ajuns la 8.700 de euro în 2021. Constructorii vor încerca să stoarcă cât pot din actualele modele.

Criza semiconductorilor.

Criza semiconductorilor.

Industria auto este bântuită acum de o criză majoră, cea a semiconductorilor. Problema este atât de serioasă încât producătorii ajung să livreze mașini fără anumite componente sau accesorii care presupun o intensă folosire a semiconductorilor, să se întoarcă la borduri analogice sau să închidă producția unor fabrici.

Din cauza lipsei componentelor electronice, Dacia a anunțat că a întrerupt timp de trei zile din iulie producția de la Mioveni. “Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate,” se preciza într-un comunicat al producătorului de la Mioveni.

Prioritate au primit mașinile electrice, cele clasice fiind trecute în așteptare, declară Daimler. Acesta a anunțat și oprirea temporară a producției la trei fabrici din Germania și la uzina din Ungaria. “Situația este încă foarte volatilă și analizăm în permanență impactul asupra asupra producției Mercedes-Benz,” declara un purtător de cuvânt al Daimler.

General Motors a decis să construiască și să vândă mașinile fără dotările pentru care era nevoie de piese afectate de criza semiconductorilor. Ford și-a anunțat dealerii din Statele Unite că le-ar putea livra vehicule fără unele componente electronice, pick-up-ul Ranger fiind primul model care va sta în parcare până va fi completat. Grupul Stellantis a luat decizia de a înlocui vitezometrele digitale cu cele mai vechi, de tip analog, pentru Peugeot 308, una dintre cele 14 mărci pe care le deține. Atât UE cât și SUA au anunțat investiții de zeci de miliarde în fabricarea de semiconductori, dar durata de creștere a acestor cipuri este de circa un an.

Criza materiilor prime.

Tendința de creștere a pieței de automobile electrificate sporește cererea de litiu, cobalt, grafit, nichel, elemente din pământuri rare, aluminiu şi cupru, Potrivit Coface. Iar în domeniul materiilor prime, cerere mai mare înseamnă și preț mai ridicat.

Cererea pentru materii prime va crește considerabil între 2020 şi 2050, de  9,9% anual pentru cupru și de 11,8% pentru nichel. Coface se aşteaptă ca preţurile pentru nichel, aluminiu şi cupru să crească cu 34%, 25% şi, respectiv, 47% în 2021.

Noi reguli de siguranță.

Siguranta in trafic, prioritatea Uniunii Europene in 2022

Reglementările în materie de siguranță sunt al treilea segment important care va influența creșterea prețului automobilelor. Potrivit unui document adoptat de Comisia Europeană în martie 2019, viitoarele mașini vor trebui să întrunească mult mai multe condiții decât cele care se vând în prezent.

Printre acestea se numără: asistența la frânare de urgență cu detectarea vehiculelor și pietonilor, alcoolmetru, sisteme de detectare a oboselii la volan, sisteme de recunoaștere a semnelor de circulație, cruise control adaptativ, sisteme de menținere a benzii, sisteme de monitorizare a unghiului mort, măsurarea presiunii în pneuri și chiar cutii negre.

Multe dintre aceste norme sunt implementate de majoritatea mărcilor, dar sub formă de opționale care cresc serios prețul automobilului. Altele au devenit deja obligatorii pentru orice mașină nouă, iar unele vor fi obligatorii chiar de la anul. Cruise controlul trebuie să atragă atenția conducătorului auto, prin sistemul de control al accelerației sau prin alt feedback specific, adecvat și eficace, asupra faptului că limita de viteză este depășită.

Sistemele nu vor trebui să limiteze posibilitatea de a depăși viteza setată. Șoferul trebuie să aibă posibilitatea de a deconecta sistemul, dar informațiile privind limita de viteză să fie furnizate în continuare.

Înștiințarea cu privire la somnolența și lipsa de atenție a conducătorului auto și sistemele de avertizare privind starea avansată de distragere a atenției conducătorului auto vor fi proiectate astfel încât să nu înregistreze și să nu păstreze în continuu niciun alt tip de date decât cele necesare în scopurile pentru care au fost colectate.

Mașinile vor trebui echipate în mod obligatoriu cu un sistem fiabil de monitorizare a presiunii în pneuri, din 2022, capabil, pentru o gamă largă de condiții rutiere și de mediu, să îi atragă atenția conducătorului auto, printr-o avertizare la bordul vehiculului, atunci când are loc o scădere a presiunii în oricare dintre pneuri. Automobilele trebuie să permită „facilitarea instalării sistemului antidemaraj cu etilotest”, o interfață standardizată care facilitează montarea acestor sisteme.

Sistemele avansate de frânare de urgență prevăd depistarea obstacolelor și a vehiculelor în mișcare din fața autovehiculului, dar și obligativitatea extinderii capacității de detectare la pietonii și bicicliștii din fața autovehiculului.

Ce sunt cutiile negre?

Nu în ultimul rând, pe automobile vor apărea cutii negre, așa cum există la avioane. Acestea vor avea drept scop înregistrarea datelor privind evenimentele rutiere. Acestea trebuie să poată înregistra și stoca date în ceea ce privește perioada cu puțin timp înainte, în timpul și imediat după coliziune, cuprind viteza vehiculului, frânarea, poziția și înclinarea vehiculului pe șosea, starea și rata de activare a tuturor sistemelor de siguranță, a sistemului de eCall 112 de la bordul vehiculului, activarea frânelor și orice parametri de intrare relevanți ai sistemelor active de siguranță și de evitare a accidentelor instalate la bord, cu un grad ridicat de precizie și cu asigurarea păstrării datelor.

Cutiile negre nu vor putea fi dezactivate, în schimb, datele pe care le colectează vor fi anonimizate. Un dispozitiv de înregistrare a datelor privind evenimentele nu poate înregistra și stoca ultimele patru cifre din numărul de identificare a vehiculului sau orice altă informație care ar putea permite identificarea individuală a vehiculului ori a proprietarului sau a deținătorului acestuia.

Care ar fi soluția având în vedere că deținerea unui automobil va fi din ce în ce mai costisitoare, este întrebarea dominantă. Răspunsul deja există în ride-sharing, car-sharing sau alt transport alternativ care poate fi folosit cu succes mai ales în interiorul metropolelor.

  • Tweet

What you can read next

O nouă tehnologie pentru fluidizarea traficului: Semaforul care simte ca vrei sa traversezi!
O nouă tehnologie pentru fluidizarea traficului: Semaforul care simte ca vrei sa traversezi!
Copiii, o preocupare din ce in ce mai mare pentru companiile de asigurari
Copiii, o preocupare din ce in ce mai mare pentru companiile de asigurari
Care sunt diferentele dintre RCA si CASCO? Vezi ce acoperiri au cele doua tipuri de asigurari
Care sunt diferentele dintre RCA si CASCO? Vezi ce acoperiri au cele doua tipuri de asigurari

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Recent Posts

  • Cauciucuri de iarna: cand se schimba, ce spune legea si de ce un RCA valabil iti poate salva economiile iarna

    Cauciucuri de iarna: cand se schimba, ce spune legea si de ce un RCA valabil iti poate salva economiile iarna

    Este noiembire, ceea ce inseamna ca in cateva z...
  • Romania schimba jocul in trafic: viteza medie, declaratii online si digitalizare totala pentru soferi

    Romania schimba jocul in trafic: viteza medie, declaratii online si digitalizare totala pentru soferi

    In urmatoarele luni, soferii din Romania ar put...
  • Atentie la politele RCA contrafacute: de ce experienta si transparenta conteaza atunci cand iti asiguri masina

    Atentie la politele RCA contrafacute: de ce experienta si transparenta conteaza atunci cand iti asiguri masina

    In ultimii ani, achizitia online a unei polite ...
  • Propunere legislativa: RCA obligatoriu pentru trotinetele electrice

    Propunere legislativa: RCA obligatoriu pentru trotinetele electrice

    Trotinetele electrice au devenit, in ultimii an...
  • Soferii scapa de examenul teoretic la trecerea la o categorie mai mare de permis

    Soferii scapa de examenul teoretic la trecerea la o categorie mai mare de permis

    Obtinerea unui permis de conducere este un pas ...

Comentarii recente

  • Alin Bulboaca la Cum sa verifici rapid daca masina ta are asigurare RCA valabila?
  • Marian Petrov la Care e ultima zi de valabilitate RCA
  • Boulescu catslin la Rovinieta se scumpeste din 1 septembrie 2025! Cat vei plati in plus?
  • Gogu la Rovinieta se scumpeste din 1 septembrie 2025! Cat vei plati in plus?
  • Petre la Rovinieta se scumpeste din 1 septembrie 2025! Cat vei plati in plus?

Archives

  • noiembrie 2025
  • octombrie 2025
  • septembrie 2025
  • august 2025
  • iulie 2025
  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • februarie 2020
  • ianuarie 2020
  • decembrie 2019
  • noiembrie 2019
  • octombrie 2019
  • septembrie 2019
  • august 2019
  • iulie 2019
  • iunie 2019
  • mai 2019
  • aprilie 2019
  • martie 2019
  • februarie 2019
  • ianuarie 2019
  • decembrie 2018
  • noiembrie 2018
  • octombrie 2018
  • septembrie 2018
  • august 2018
  • iulie 2018
  • iunie 2018
  • mai 2018
  • aprilie 2018
  • februarie 2018
  • ianuarie 2018
  • decembrie 2017
  • septembrie 2017
  • iulie 2017
  • iunie 2017
  • ianuarie 2017
  • aprilie 2016
  • martie 2016
  • februarie 2016
  • ianuarie 2016
  • decembrie 2015
  • noiembrie 2015
  • octombrie 2015
  • septembrie 2015
  • august 2015
  • iulie 2015
  • iunie 2015
  • mai 2015
  • aprilie 2015
  • martie 2015
  • februarie 2015
  • ianuarie 2015
  • decembrie 2014
  • noiembrie 2014
  • octombrie 2014
  • septembrie 2014
  • august 2014
  • mai 2014
  • aprilie 2014
  • martie 2014
  • februarie 2014
  • ianuarie 2014
  • decembrie 2013
  • septembrie 2013
  • august 2013
  • iunie 2008
  • martie 2005

Categories

  • Asiguratori
  • Divertisment
  • Stiri
  • Uncategorized

Meta

  • Înregistrare
  • Autentificare
  • Flux intrări
  • Flux comentarii
  • WordPress.org

Featured Posts

  • Cauciucuri de iarna: cand se schimba, ce spune legea si de ce un RCA valabil iti poate salva economiile iarna

    Cauciucuri de iarna: cand se schimba, ce spune legea si de ce un RCA valabil iti poate salva economiile iarna

    0 comments
  • Romania schimba jocul in trafic: viteza medie, declaratii online si digitalizare totala pentru soferi

    Romania schimba jocul in trafic: viteza medie, declaratii online si digitalizare totala pentru soferi

    0 comments
  • Atentie la politele RCA contrafacute: de ce experienta si transparenta conteaza atunci cand iti asiguri masina

    Atentie la politele RCA contrafacute: de ce experienta si transparenta conteaza atunci cand iti asiguri masina

    0 comments
  • Propunere legislativa: RCA obligatoriu pentru trotinetele electrice

    Propunere legislativa: RCA obligatoriu pentru trotinetele electrice

    0 comments
  • Soferii scapa de examenul teoretic la trecerea la o categorie mai mare de permis

    Soferii scapa de examenul teoretic la trecerea la o categorie mai mare de permis

    0 comments
logo librapay romasig broker de asigurare

LINKURI UTILE

  • Produsele si serviciile noastre
  • Verificati valabilitatea politei RCA
  • Verificati istoricul daunelor RCA
  • Certificat de daunalitate
  • Verificati valabilitatea ITP-ului
  • Verificati valabilitatea rovinietei
  • Autoritatea de Supraveghere Financiara
  • RCA Marci Auto
  • RCA auto
  • Centre Constatare Dauna
  • Ce este Bonus Malus?
  • Asigurarea obligatorie de locuinta PAD
  • Dictionar Asigurari
  • Asigurare CASCO

NEWSLETTER

Inregistreaza-te pentru a primi pe email cele mai bune oferte.

Nu vom trimite mesaje SPAM!

CONTACT ONLINE RAPID

Tel: (+4) 0729 88 44 71
Email: contact@romasig.ro

Cicos Marian PFA
Str. Romain Rolland 3, Ap. 3, Craiova, Dolj
Tel/Fax: 0351.43.70.20
Tel: 0766 345 350
Tel: 0722 243 705

Vezi cum ajungi la noi pe Google Maps

  • ANPC
  • SAL-Fin
  • Restituire prima de asigurare RCA
  • Petitii
  • Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal
  • Termeni si conditii
  • Cookies – Ce sunt?
  • Intrebari frecvente PAD – PAID
  • Asigurare CASCO Start

logo librapay romasig broker de asigurare

PROGRAM LUCRU ONLINE

Luni - Vineri   09:00 - 21:00
Sambata         09:00 - 20:00
Duminica        09:00 - 18:00
  • GET SOCIAL
RCA ieftin | Asigurare RCA ieftin online 2024 | Calculator tarife RCA

Cicos Marian PFA este autorizata sa intermedieze polite de asigurare in numele DAW Management Broker de Asigurare. Persoana utilizator al site-ului, furnizor al datelor personale se bucura de toate prevederile legii 677/2001 cu privire la protectia si prelucrarea datelor cu caracter personal asa cum este prevazut la art. 6 din Termenii si conditiile de utilizare ale site-ului.

TOP