Ce componente ale mașinii se pot defecta pe timp de vara! Odată cu venirea caniculei este indicat să ne parcăm maşina la umbră. Chiar dacă avem impresia că un autoturism este fabricat să reziste la razele soarelui, de fapt există mai multe elemente care se pot strica din cauza căldurii excesive.
Din cauză că în maşină temperaturile pot deveni extreme, chiar şi până la 80-90 de grade Celsius, trebuie să ştim cum să răcorim interiorul pentru a putea circula confortabil.
Franele.
Unul dintre cele mai mari pericole pe care le aduce expunerea prelungită a maşinii la căldura soarelui este cedarea frânei. Acest lucru se poate întâmpla într-un mod la care puţini şoferi se gândesc. Furtunele de frana, uzate de-a lungul timpului, au tendinta sa cedeze cel mai mult cand este vara fierbinte. Asa ca nu strica sa le verificam anual, daca prezinta ceva urme de uzura sau fisuri.
Tapiteria din piele.
Scaunele si volanul, atunci cand sunt imbracate in piele, au de suferit in timp daca masina este lasata in soare. Pielea, mai ales atunci cand nu este intretinuta si unsa periodic cu solutii special, crapa si se usuca, de aceea trebuie avitata expunerea in soare a masinii pe timp de vara.
Bordul mașinii.
O componenta foarte expusă la căldură soarelui este bordul. Dacă nu este protejată, aceasta se poate crapă. De la caldura, prinderea strucutra metalica incepe sa se desprinda, iar plasticul se dezlipeste. Se recomandă parcarea într-o zonă umbrită, iar dacă nu se poate acest lucru bordul ar trebui acoperit cu parasolar.
Geamurile.
Chiar şi geamurile maşinii vor da semne de oboseală, iar la sfarsit se vor mătui dacă sunt expuse la soare o perioadă lungă de timp.Si parbrizul are de suferit, el este realizat din două straturi de sticlă securizată acestea fiind lipite cu o folie transparentă, ce are şi rol de protecţie împotriva razelor ultraviolete. Dacă parbrizul este expus la o căldură excesivă, această folie îşi va pierde transparenţa şi va începe să se desprindă.
Bateriile.
Majoritatea șoferilor consideră că problemele bateriei apar în primul rând pe timp de iarnă, dar si căldura poate afecta la fel de negativ bateria pet imp de vara. Temperaturile extreme pot duce la evaporarea rapidă a lichidului bateriei, ceea ce duce la coroziunea conexiunilor.
Electronica.
Firele electrice au un invelis de plastic pe baza de materie organica vegetala. Nu polueaza la fabricare si nu iau foc, insa devin extrem de maleabile la caldura si este de ajuns ca un fir dintr-un manunchi gros de prin bord sa cedeze, ca sa-ti strice ziua, cum ar fi: butoane electrice de la geamuri ramase fara curent, lumini din bord dar si clima digitala moarta subit.
Intr-un articol anterior scriam despre ce piese auto verificam inainte de venirea verii si a caldurii.
Asadar, cea mai bună soluţie posibilă este găsirea unui loc de parcare la umbră naturală. Şi aici, ne referim la copaci în general. Dacă pe stradă ta sunt arbori şi poţi parcă sub ei, acolo trebuie să o faci, însă nu şi când auzi că vremea se strică.
Poti observa si singur ca o masina care sta anual in soare, pe timpul verii, se strica mai des decat una care este pusa la adapost umbrit.