Bugatti La Voiture Noire (“Mașina Neagră”, în limba franceză) a fost prezentată la Salonul Auto de la Geneva și tocmai a devenit cea mai scumpă mașină vândută vreodată.
„La Voiture Noire reprezintă mai mult decât aniversarea de 110 ani şi mai mult decât interpretarea modernă a Bugatti Atlantic. Bugatti „La Voiture Noire” este o frumuseţe în sine, o maşină pe care am iubit-o de la prima vedere şi căreia i-am spus ultimul mare turism”, a declarat Stephan Winkelmann, preşedintele Bugatti.
Coupeul cu finisaje perfecte are transmisie automată, cu şapte trepte şi ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 2,4 secunde. Viteza maximă pe care o poate atinge este de 400 de kilometri pe oră. Fiecare componentă a autoturismului a fost produsă manual, iar cea mai scumpă maşină din istorie este construită integral din fibră de carbon.
Dincolo de uriasul propulsor W16 cu 1500 de cai putere si 1600 Nm pe care il ascunde sub o capota perforata (pentru o racire optima) si design-ul care nu poate fi trecut prea usor cu vederea. Unicul exemplar La Voiture Noire preia o parte din formele regăsite pe Chiron și plusează cu elemente de design caracteristice lui Type 57.
Farurile şi stopurile sunt la fel noi şi pe bază de LED-uri. Barele de protecţie reproiectate includ prize enorme de aer, iar gazele de eşapament vor ieşi prin tocmai şase terminaţii.
Care sunt cifrele de consum ale acestui bolid
Cifrele de consum oferite de producător ar speria orice om de rând: consum urban de 35,2 l/100 km, consum mixt de 22,5 l/100 km și consum extra urban de 15,2 l/100 km.
Deocamdată nu există nici o imagine oficială cu interiorul, semn că încă s-ar lucra la el şi că va fi mult mai bogat în dotări şi materiale decât un Chiron obişnuit.
Cea mai importantă caracteristică a acestei mașini este însă potențialul său de mașină de colecție. Drept urmare, și prețul de achiziție este unul pe măsură: 11 milioane de euro fără taxe și 16.7 milioane de euro cu taxe incluse. Conform celor de la Bugatti, mașina a fost deja achiziționată de „un admirator Bugatti care este fascinat de modelul Atlantic”. Deși marca nu a făcut public numele fericitului client, presa internațională mizează pe Ferdinanch Piech, fostul director general al Grupului Volkswagen.