In timp ce anumiti asiguratori prefera sa plateasca victimei, direct, banii aferenti pentru a o readuce la situatia de dinaintea accidentului auto, alti asiguratori prefera sa faca plata direct la unitatea de service auto. Asadar, se poate vorbi despre doua categorii de asiguratori, explica Sorin Greceanu, directorul FPVS.
Decontarea directa de la asigurator la service
Exista asiguratori care au o buna relatie de colaborare cu o anumita unitate de service si se accepta plati directe catre ea. In asemenea situatie, asiguratorul nu mai are niciun conflict cu service-ul auto „pe timpul si rabdarea” pagubitului. De aici denota un respect reciproc si o modalitate de verificare a increderii acordate, este de parere directorul FPVS.
Plata catre victima accidentului
Anumiti asiguratori au avut o colaborare mai complicata cu unitatile de service din diferite motive, printre care si intarzierea platilor. Acestia ar putea face parte dintre asiguratorii care prefera sa plateasca direct pagubitului. Asta inseamna ca victima trebuie sa interactioneze cu reprezentantii service-ului auto pentru remedierea problemelor.
Ce se intampla daca victimele considera ca nu au fost despagubite corect
In acest caz, pagubitul poate face o reclamatie la ASF. Sorin Greceanu sfatuieste ca inaintea unui asemenea pas, sa se ceara inca o opinie pentru a verifica daca asteptarile sale sunt in limitele si obligatiile normale ale unui asigurator. Se ia ca exemplu o persoana care detine o masina de o anumita vechime, 10-20 de ani. Oricat de draga i-ar fi, valoarea masinii a scazut considerabil si o reparatie a acesteia se poate face, dar este la fel de posibil ca pretul reparatiei sa depaseasca valoarea masinii. Nu este economic sa se astepte de la asigurator sa accepte o asemenea situatie. Daca victima ar trebui sa dea banii proprii pe o reparatie extrem de scumpa, este foarte probabil ca ea sa prefere achizitionarea unui automobil nou, similar, de o valoare mai mica decat reparatia.
Cand isi cer drepturile, victimele trebuie sa isi imagineze situatiile in care ar suporta din proprii bani reparatiile, de pe urma carora acestea ar reveni la situatia dinaintea accidentului rutier. O gandire economica favorizeaza o buna relatie cu asiguratorul.