
Ion Tiriac nu este cunoscut doar pentru cariera de tenismen sau pentru vanatoarea de mistreti, ci si pentru impresionantul lui parc de masini. O sa te miri cand o sa afli care a fost primul autovehicul pe care l-a condus, cum a facut afaceri cu Ferrari si cum a cumparat 4 modele de Aston Martin la o singura licitatie, desi isi impusese sa nu mai puna piciorul la asemenea evenimente.
Prima data Ion Tiriac a condus un camion „Steagul Rosu”, fabrica la care lucra deja de la varsta de 15 ani. Isi aduce aminte ca se distra toata lumea la fabrica ducand camioanele dintr-un loc in altul. Nu i-a fost usor sa conduca, drept pentru care a fost palmuit de colegii lui mai in varsta pana a invatat. Alaturi de acesti colegi isi aduce aminte ca juca si hochei. Este de parere ca daca stiai sa conduci un astfel de camion, puteai foarte bine sa conduci orice, chiar si un tanc!
A reusit sa faca bani din sport dupa ’70. Ion Tiriac a povestit intr-un interviu dat revistei „Gentleman’s Car” cum a facut bani in ’69, cel mai bun an ca jucator de tenis, cand castigat 17 turnee si 5.000 de dolari. In acel an, cea mai rea clasare a fost la Roland Garros si anume pozitia 8, dar era jucator amator, pe langa 7 jucatori profesionisti, deci numai cine nu vrea, nu ii recunoaste meritele. Cu banii astfel obtinuti, Ion Tiriac si-a cumparat primul sau Mercedes S 280. Unul dintre motivele pentru care a ales modelul S era ca functiona cu carburatoare, ceea ce inseamna ca daca se strica, „puteau romanii sa umble cu surubelnita la ele”. Daca alegea cu pompa de injectie si se strica, nu prea avea sanse ca mecanicii romani sa remedieze problema rapid.
Ca mai toti soferii, Ion Tiriac este – la randul lui – un mare pasionat al masinilor Ferrari, recunoscand ca marketingul acestui brand „este probabil cel mai istet din lume”, lansand doar serii limitate. In plus, clientilor li se impun tot felul de conditii; de exemplu, daca nu ai cumparat 10 Ferrari, sau daca nu ai cumparat un model in ultimele 18 luni, atunci nu poti achizitiona noua masina lansata. In cadrul interviului, faimosul om de afaceri si-a adus aminte de lansarea modelului Ferrari F40, cand a avut noroc ca mai cumparase un Ferrari F12 in urma cu 3 luni, altfel nu putea lua si noul F40. Ceea ce nu inseamna ca s-a oprit aici, ba chiar a mai cumparat inca un model, la suprapret. A lasat masinile in Germania, iar dupa 10 ani le-a vandut pe amandoua la pretul unuia singur, lucru pe care l-a regretat ulterior deoarece valoarea unui Ferrari F40 a trecut de un milion, povesteste Ion Tiriac.
Tiriac vede pasiunea sa pentru masini ca pe o „boala cronica”. Tocmai de aceea, si-a impus sa nu mai mearga la licitatii, desi mai sunt si cazuri cand nu se poate sa rateze una. Asa s-a intamplat anul trecut in Marea Britanie, cand a participat la o licitatie Aston Martin, eveniment de la care a plecat ca posesor a 4 modele!
Poti vedea tot interviul aici: