La Pitesti, BCR si Ziarul Financiar au organizat un eveniment la care au participat antreprenorii locali din judetul Arges. Participantii au fost impartiti in 11 grupuri, care au discutat despre oportunitatile de crestere a economiei la nivel national si la nivel de judet. In cadrul fiecarui grup s-a venit cu idei, urmand ca cea mai interesanta sa fie prezentata de catre un lider si celoralti participanti.
Multe idei au fost considerare utopii, totusi asa era considerata si fabrica Ford de la Craiova. Cea mai interesanta idee a fost cea a lui Ion (Benone) Lazar, reprezentantul firmei internationale de transport Lazar International: „resuscitarea” Aro si asocierea cu Toyota.
Alte idei au vizat cercetarea si educatia, mentioneaza Cristian Hostiuc intr-un articol publicat pe zf.ro. Romania are nevoie de ingineri, de project manageri, de aceea multe idei au avut legatura cu Universitatea Auto din Pitesti, Innovation City (Centrul Regional de Excelenta in Tehnologie), sa se dezvolte cea mai puternica scoala profesionala de sudori (deoarece se cer astfel de locuri de munca si este greu de gasit personal calificat), crearea unei autostrazi care sa faca legatura cu Viena, dezvoltarea agriculturii – implicit a zonei rurale, dezvoltarea turismului (facandu-se referire la potentialul Transfagarasanului), etc.
Antreprenorii au reclamat taxele, coruptia, imposibilitatea de a face predictii si mentalitatea oamenilor cu privire la scolile profesionale ca fiind obstacole pentru afacerile din Romania. Ce ar fi judetul Arges fara Renault la Dacia? De ce a pierdut Romania acum 5-6 ani investitia Mercedes? Poate nu ar trebui privita ca o utopie „resuscitarea” Aro si asocierea cu Toyota, asa cum ar trebui luate in serios si recomandarile celorlalti antreprenori, pentru a oferi pietei ceea ce are nevoie, stimuland astfel economia intregii tari.