Dacia va lansa Bigster, un SUV mai mare decât Duster care vine și cu un nou logo al mărcii.
„Logo-ul prima dată mie mi-a sugerat, să zic așa, un circuit electric. Stilizarea unui circuit electric. Apoi, dacă stai să te uiți atent, dar nu cred că asta a fost intenția lor, am putea să spunem că merge spre un motiv tradițional. Mi-a sugerat trecerea asta spre electric”, a spus Vlad Fiscuțeanu, specialist branding.
Dacia Bigster este un SUV lung de 4,6 metri, care ar trebui să „facă segmentul C accesibil, cu prețul unui vehicul din segmentul de dedesubt, ceea ce înseamnă că ar sta deasupra Dusterului în gama Dacia. Reprezintă esența unui SUV și ar trebui să fie alimentat de atât motoare cu energie alternativă, cât și motoare hibride.
Bigster – SUV Concept
“Conceptul Dacia Bigster exprima viitoarea evolutie a marcii. Este un vehicul care ofera ceea ce este esential, evocand spiritual de aventura si aducand in plus o tusa cool. Bigster este dovada faptului ca un vehicul accesibil poate fi si atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru, iar dovada este conceptual prezentat azi. Interiorul este la rândul său foarte primitor, fiind printre cele mai spaţioase din acest segment. Semnătura luminoasă în formă de Y este de acum mai amplă, accentuând aspectul robust specific modelelor SUV. Un aspect pus şi mai mult în valoare de culoarea verde închis a caroseriei. Conceptul Bigster nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu. Avem de-a face cu un SUV autentic, opţiunea asumată în acest caz fiind cea a utilizării de piese din material plastic reciclat pentru toate protecţiile laterale”, spune Alejandro Mesonero-Romanos, director de design Dacia.
Cu ocazia prezentării de către Groupe Renault a planului său strategic Renaulution, marca Dacia şi-a dezvăluit strategia pentru următorii cinci ani. Prin crearea noului business unit Dacia-Lada, Dacia îşi va spori eficienţa şi competitivitatea şi îşi va extinde atât prezenţa pe pieţele externe cât şi gama de modele, prin abordarea segmentului C. Conceptul Bigster prefigurează deschiderea gamei Dacia către noi orizonturi.
Planuri de viitor pentru Dacia
Marele plan strălucitor al Renault înseamnă că Dacia și Lada vor fi legate împreună pentru a forma o „unitate de afaceri dedicată și împreună vor reprezenta șapte din cele 24 de vehicule pe care grupul le va lansa până la sfârșitul anului 2025. Aceasta include o nouă Lada Niva. Toate vor fi pe platforma CMF-B.
„Dacia va continua să propună clienţilor modele fiabile, la cel mai bun preţ. Odată cu crearea noului business unit Dacia-Lada, vom exploata la maxim potenţialul platformei modulare CMF-B, vom deveni mai eficienţi şi vom creşte calitatea, competitivitatea şi atractivitatea produselor noastre. Avem aşadar toate atuurile pentru a ne dezvolta spre noi orizonturi. Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma”, adauga oficialii.
Dacia a vândut începând din 2004 peste 7 milioane de vehicule în 44 de ţări, multe din modelele sale fiind bestseller în segmentul lor. Astfel, în Europa, Sandero este în ultimii ani cel mai vândut model către clienţii particulari în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către aceeaşi categorie de clienţi.