Stiri

Afla cum sunt inselati clientii in service-urile auto. Informatii oficiale!

In acest articol vei afla cum sunt inselati clientii in service-urile auto si de ce au fost aplicate amenzi de aproape jumătate de milion de lei pentru service-urile auto. Cei de la ANPC au aplicat amenzi de 500.000 de lei după 5 zile de controale la service-uri și dealeri auto din toată țara.

În perioada 15-17 iulie 2020, ANPC a efectuat controale la peste 400 de operatori economici care activează în segmentul service-urilor auto, cât și în comercializarea sau promovarea de autoturisme şi piese auto în cadrul spaţiilor aferente showroom-urilor,  constatându-se abateri la 500 ( 65%)  dintre acestia. 

Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii ANPC au dispus aplicarea a 318 avertismente si 309 amenzi contraventionale in valoare de 1.407.000 lei pentru incalcarea reglementarilor privind protectia consumatorilor, fiind oprite definitiv de la comercializare marfuri neconforme in valoare aproximativa de 49.198 lei.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a demarat la sfarsitul lunii iunie si o serie de controale la service-urile auto din intreaga tara, in urma sutelor de reclamatii primite de la consumatori si transportatori privind practici comerciale incorecte si facturi „umflate”.

Care au fost principalele abateri constatate la service-urile auto.

  • Practici incorecte (constrângea consumatorilor să accepte condițiile contractuale, respectiv a renunțării la exercitarea dreptului de proprietate asupra autovehiculului și anume, a nu putea ridica autovehiculul reparat în cazul neachitării integrale a facturilor de reparație aferente acestuia indiferent dacăaceste facturi sunt achitate de către consumator sau de către o firmă de asigurări care a acceptat devizul de reparație; prezența în cotract a penalităților doar din partea consumatorilor).
  • Lipsa totală sau parțială a autorizațiilor de funcționare.
  • Prestarea serviciilor de reparații auto fără prezentarea informațiilor referitoare la timpul de realizare a lucrărilor care făceau obiectul devizelor de lucru, folosirea notelor de comandă incomplete sau neeliberarea bonului fiscal pentru lucrările realizate.
  • Lipsa totală sau parțială a precizărilor cu privire la garanția pieselor de schimb sau a lucrărilor realizate.
  • Nerespectarea timpului de remediere al defecțiunilor acoperite de garanție
  • Neinformarea privind timpul de realizare a lucrarilor de prestare aserviciilor.
  • Lipsa totală sau parțială a elementelor de informare-caracterizare de pe eticheta produsului sau etichete netraduse în limba română pentru piesele de schimb auto de import.
  • Afișarea tarifelor fără să conțină TVA conform legii.
  • Lipsa afișării sau afișare neconformă a prețurilor și tarifelor orare (prețurile sau tarifele afișate nu corespund cu cele din deviz, în sensul că sunt mai mici decât cele prevăzute în documentele oficiale, nu sunt așezate la loc vizibil sau sunt afișate în mod echivoc, fără a avea toate explicațiile necesare).
  • Utilizarea aparatelor de măsură fără dovada verificării metrologice.
  • Comercializare de produse cu data ieșirii din uz depășită sau cu termenul de valabilitate nespecificat.
  • Abateri privind promotiile.
  • Nespecificarea duratei imobilizării autovehiculului sau prezența devizelor nesemnate de clienți..
  • Condiții insalubre de lucru și depozitare, în județul Sălaj si Cluj;
  • Lipsa certificate ISCIR pentru elevatoare.
  • Lipsa autorizatiei de mediu sau a reinnoirii acesteia pentru camera devopsit.
  • Desfasurare activitati fara existenta autorizatie RAR.

Atenţie unde vă reparaţi maşina!

„Institutia noastra a castigat increderea romanilor tocmai pentru ca este foarte atenta si vigilenta la intreg spectrul de activitati comerciale si prestari de servicii care cade in competenta noastra, conform legii. Comisarii ANPC supravegheaza permanent modul in care operatorii economici respecta drepturile consumatorilor, asa cum este normal sa se intample intr-o piata civilizata. Totodata, ma bucur sa constat ca si cetateanul tine pasul cu modificarile legislative, care privesc aceste drepturi, si este din ce in ce mai informat si mai atent in timpul actului comercial, gradul sau de exigenta situandu-se aproape de cel de dezvoltare a societatii. De aceea, indemn consumatorii sa se bizuie in continuare pe noi, pentru ca ne vom afla, ca intotdeauna la datorie, in slujba lor”, a declarat Eduardt Cozminschi, Presedintele ANPC.

Peste 10 mii de service-uri auto funcţionează ilegal în toată ţara, în garajele şi curţile unor aşa-zis mecanici care nu au niciun aviz de la RAR. Acest fapt este posibil ca urmare a protecţiei oferite acestora de către funcţionarii publici, de la primării până la Direcţia Generală Antifraudă Fiscală şi Poliţia Română, avertizează Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) şi Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), într-un comunicat de presă.

Share

Postari Recente

Ce daune nu acopera asigurarea CASCO?

Fiecare proprietar de masina se gandeste, mai ales la momentul achizitionarii unui vehicul, ce pasi…

10/05/2024

Full casco sau casco partial – ce sa alegi?

Asigurarea masinii este o alegere importanta pe care trebuie sa o faci ca sofer. Pentru…

07/05/2024

Daca ai Casco, mai trebuie RCA?

Asigurare Casco sau RCA? Aceasta intrebare continua sa fie frecvent discutata intre soferi, in special…

22/04/2024

Cum comanzi acasa o polita RCA?

In ziua de azi, comenzile online au devenit mult mai usoare, de aceea tot mai…

12/04/2024

Amenda ca nu ai buletinul la tine

Multi soferi au obiceiul de a se grabi sau de a nu acorda suficienta importanta…

02/04/2024

Ce fac daca am avut un accident auto si soferul vinovat nu are RCA? Cum imi pot repara masina?

Accidentele rutiere pot fi evenimente extrem de stresante si complexe, mai ales atunci cand constati…

27/03/2024