Cine ar fi crezut ca un roman poate avea vreo legatura cu generatia futurista de limuzine, care are la baza o tehnologie bazata pe propulsie electrica lichida? Oficial, la Salonul Auto de la Geneva din acest an, editia nr. 84, se vor prezenta multe inovatii din domeniul auto.
Romani de succes
Mihai Duduta se numara printre romanii de succes care se remarca la nivel international. Student la MIT, a ajutat si el la dezvoltarea tehnologiilor care stau la baza bateriilor lichide, anunta Oraan Marculescu intr-un articol din ProMotor. Aceasta tehnologie este folosita si pentru NanoFlowcell Quant e-Sportslimousine, limuzina electrica.
Date tehnice ale limuzinei economice
Lunga de cinci metri, cu patru motoare electrice, Quant e-Sportslimousine poate atinge o putere de pana la 925 CP. Fiecare dintre cele patru motoare poate dezvolta un cuplu de 2.900 Nm. Ceea ce inseamna ca cele patru motoare ar putea dezvolta un cuplu maxim de 11.600 Nm. Cu toate acestea, daca se utilizeaza normal, Quant e-Sportslimousine foloseste 653 CP, care oricum ii permit sa ajunga de la 0 km/h la 100 km/h in doar 2,8 secunde. Viteza maxima i-a fost limitata electronic la 380 km/h. Masa totala, cu rezervoare pline, este de 2,3 tone. Portierele sunt de tip fluture si dimensiunile lor ajung pana la doi metri.
Limuzina are la baza o tehnologie in care doi electroliti se stocheaza separat, in doua rezervoare, curgand intr-un circuit cu o membrana speciala, unde au loc reactii producatoare de energie electrica. Acest lucru inseamna ca masina nu mai are nevoie de baterii cu eficienta redusa si masa mare. Pana si timpul de incarcare este mai redus, poate fi comparat chiar cu timpul „unui plin de benzina”, caci electrolitul lichid se inlocuieste la fel de simplu. Quant e-Sportslimousine poate avea o autonomie de pana la 600 km, cu zero emisii de CO2.
Compania NanoFlowcell vrea sa produca limuzina ecologica din 2015. Se poate spune ca viitorul masinilor electrice se contureaza din ce in ce mai mult, iar romanii ajuta la diminuarea poluarii mediului, contribuind la dezvoltarea unor tehnologii economice si ecologice.