Echipa ProMotor a avut ocazia sa faca un test drive cu Dacia Duster facelift 1.5 dCi. In acest articol se prezinta prestanta masinii pe drumul inzapezit de la Bolboci – Piatra Arsa.
Dotarile Daciei Duster facelift 1.5 dCi
Test drive-ul a fost realizat pe un Duster cu 110 CP, 1.4 tone, 30 de grade unghi de atac, degajare 36 de grade, 21 cm garda la sol toate puse in valoare pe offroad si multa zapada. Fata de vechiul Duster, facelift-ul are plansa de bord noua, touchscreen color si navigatie, pilot automat, faruri noi, plus alte elemente noi de design. Scaunele sunt mai confortabile, oferind un sprijin lateral mai bun, fara sa mai scartaie. De asemenea, s-au adus imbunatatiri la insonorizare, ceea ce a sporit linistea in habitaclu. Un alt atu este amplasarea butoanelor de control ale geamurilor in portiera soferului. Cei care au multe accesorii in masina vor aprecia si spatiile de stocare din bord.
Cum se comporta Dacia Duster pe sosea
Datorita trenului de rulare si suspensiilor Dacia Duster are o tinuta corecta pe asfalt, chiar mai buna decat alte masini offroad. Totusi, in cazul virajelor, soferii ar trebui sa aiba grija, deoarece se inclina mult si are performante dinamice care pot lasa de dorit.
Cum se comporta Duster pe drumuri accidentate
Soferul nu va fi zdruncinat intr-o parte sau alta din cauza gropilor sau denivelarilor pe care le va intalni in cale. Echipat cu suspensii bune, Duster-ul inainteaza cu o viteza mai mare fata de alte crossovere. In ceea ce priveste pietrele, pasagerii nici nu le vor simti. Directia ramane ferma, iar soferul nu va conduce sub impresia ca ii scapa volanul din maini.
Odata ajuns la zapada mare si gheata, fara anvelope speciale Duster-ul inainteaza cu greu, desi are sistem 4×4 care ii permite sa trimita 50% din cuplu catre puntea spate. Atunci cand masina pierde tractiunea pe puntea fata, intervine puntea spate. Pe de alta parte, Duster permite blocarea distributiei in egala masura catre cele doua punti. Pentru inaintarea in zapada mare este necesara dezactivarea ESP-ului. De retinut ca daca Duster-ului i se decupleaza ESP-ul si ramane blocat in nameti, atunci va fi nevoie de mult efort fizic pentru a-l repune in circulatie.
Duster versus Yeti
Duster are unghi de atac si degajare mai bune fata de Yeti. Totusi, la viraje, Duster lasa putin de dorit, inclinandu-se mai mult fata de Yeti, care este mai dinamic si se misca degajat pe asfalt. Pe de alta parte, Yeti nu se misca le fel de rapid ca Duster pe drumuri accidentate, desi are garda la sol mai mare. Acest dezavantaj va fi resimtit de soferul Yeti-ului, fiind destul de zdruncinat cand va intalni in cale denivelari. Pe un drum cu zapada tasata, Duster inainteaza cu mai multa stabilitate fata de Yeti, datorita garzii la sol, cu care spulbera troienele de zapada, in timp ce Yeti va avea nevoie de cale libera pentru a inainta.
Soferii curajosi, care vor sa spulbere zapada la 1800 m altitudine, pot incerca cu Dacia Duster, dar sa aiba in bagaj si lopeti, pentru orice eventualitate. Datorita dotarilor mai sus mentionate, Duster este considerat de catre echipa ProMotor un 4×4 imbatabil. Cei interesati de achizitionarea unui RCA pentru Duster pot accesa link-ul https://www.romasig.ro/asigurare-rca/rca-ieftin-dacia-duster