Timbrul de mediu revine în forță, după ce autoritățile și-au dat seama că eliminarea lui a dus la transformarea României într-un cimitir de mașini vechi, aduse din străinătate. Cei care vor să-și cumpere o mașină second din afara țării trebuie să se grăbească, la sfârșitul anului am putea avea o variantă nouă a taxei auto. Grupul de lucru constituit pentru a elabora noua versiune a timbrului de mediu este „în formă maxima” și discută mai multe variante, până la final de an putând fi prezentată o variantă concretă, a spus Cornel Brezuica, șeful Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), prezent la o conferință PwC. Timbrul de mediu a fost eliminat la 1 februarie 2017 și o consecință este că în întreg anul 2017 se va ajunge la peste 500.000 de mașini second hand aduse din alte țări. Evident, oamenii nu au avut bani şi au cumpărat maşini vechi, astfel că parcul auto a îmbătrânit. Dacă anul trecut, o maşină care circulă pe drumurile publice avea în medie 13 ani, în acest an vârsta medie a unei maşini este de 14 ani. Statul estimează că a pierdut aproape o jumătate de miliard euro pentru că nu le-a taxat. Cel care ar fi administrat acest fond uriaş este acum responsabil de crearea unui nou sistem de impozitare. O variantă este introducerea taxei la prima înmatriculare în funcţie de poluare. Pentru cele electrice să nu plătim nimic, iar pentru cele poluante să plătim mult şi foarte mult – adică, sume care ar dubla preţul unui autoturism. Cum se calculează noua taxă auto pregătită de Guvern. Şoferii români plătesc tot mai mult de la an la an ? Nouă taxa auto pe care Guvernul o pregăteşte se va aplică pentru toate maşinile aflate în circulaţie şi va fi calculată pe baza normei de poluare şi a numărului de kilometri. Cu alte cuvinte, în fiecare an, pe măsură ce maşină se învecheşte, plătiţi tot mai mult. Autorităţile au constatat că în 7 luni, de când au scos taxa auto, ţară s-a umplut de rable, în timp ce încasările la buget au scăzut dramatic.Toţi cei care au o maşină vor fi taxaţi din nou de anul viitor. Ca să nu-i afecteze pe cei care circulă ocazional cu maşinile vechi, impozitul ar putea fi legat de vinieta. Astfel, oamenii vor plăti atât cât circulă, respectiv, cât poluează. Cei mai afectaţi vor fi românii care şi-au luat maşini foarte vechi, cu norme de poluare 2 sau 3, cumpărate cu 1000-2000 de euro. Impozitul va fi calculat în funcţie de emisiile de CO2, iar acolo unde nu sunt cunoscute, în funcţie de capacitatea motorului.