Cei care au platit taxa auto vor primi in curand banii inapoi. Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici face promisiuni mari pentru soferi.
In urma amenintarilor venite de la Comisia Europeana, Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a declarat ca banii incasati vor fi rambursati „cat se poate de repede”. Termenul limita precizat de Teodorovici este de iunie 2019.
Va reamintim ca Romania a mai fost somata de Comisia Europeana sa finalizeze procesul prin care va fi returnata taxa auto cetatenilor si firmelor care au facut cerere in acest sens. Pentru a putea fi returnata taxa, romanii trebuie sa astepte finalizarea bugetului pe 2019. Abia atunci va putea fi returnata taxa auto incasata nejustificat de-a lungul anilor.
Curtea de Justitie a Uniunii Europene a catalogat aceasta taxa drept una care incalca normele UE, referindu-se la articolul 110 din Tratatul de Functionare al UE: „Normele romanesti privind restituirea taxelor nu respecta nici principiile cooperarii loiale, echivalentei si efectivitatii. Daca Romania nu va lua masuri in urmatoarele doua luni, Comisia Europeana poate decide trimiterea cazului in fata Curtii de Justitie a UE”, se arata in comunicatul autoritatii europene.
„Taxa auto este o obligatie pe care statul roman trebuie sa si-o onoreze, s-au luat banii oamenilor, de-a lungul timpului, nejustificat si sumele trebuie sa fie rambursate. Am pus in legea bugetului un termen mai larg, final de iunie 2019, dar o sa fie mai devreme”, promite Teodorovici. „Cum va fi bugetul intr-o saptamana sau doua, imediat se fac deschiderile si oamenii vor primii banii intr-un timp mai scurt”, a mai declarat Ministrul Finantelor.
Pe de lata parte, autoritatile doresc introducerea , la aproximativ doi ani de la eliminarea din legislatie a timbrului de mediu, a unei noi taxe auto. Desi aceasta ar fi trebuit introdusa, potrivit intentiilor initiale ale guvernantilor, la inceputul acestui an. Ministrul Mediului a declarat la sfarsitul anului trecut ca taxa nu are o forma finala si, de aceea, nu se poate anunta o data de aplicare a acesteia.
Din februarie 2017, de la data eliminarii timbrului de mediu, autoritatile au dorit introducerea unei noi forme de taxare a posesorilor de masini din tara noastra.
In lipsa taxei auto, finantarea pentru Programul Rabla si alte bonificatii similare va trebui sa vina tot de la buget, de unde si aparitia unei noi probleme pentru guvernanti.
Unele voci afirma ca actuala guvernare ar evita riscul introducerii unei noi taxe care sa afecteze un numar mare de romani, insa alte voci cer o solutie in vederea reducerii importurilor de autovehicule vechi, considerate un pericol pentru mediu.