Potrivit unui comunicat lansat de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) la sfarsitul lunii martie, serviciile oferite de companiile de asigurari in 2017 au fost mai bune decat in anul precedent. Specialistii ASF au ajuns la aceasta concluzie dupa ce au analizat cu mare atentie trei aspecte importante legate de activitatea companiilor de asigurari din Romania. Primul aspect care a fost supus analizei a fost cel legat de numarul petitiilor lansate in 2017. Potrivit comunicatului au fost depuse 9.383 de petitii, cu 44,54% mai putine decat in 2016. Aproape 86% din petitiile inregistrate au fost legate de piata asigurarilor si reasigurarilor, aproximativ 11% au fost depuse pentru nemultumiri cu privire la gestionarea pensiilor private si restul de 2% au fost legate de modul de gestionare a investitiilor. Conform acestui raport, numarul de petitii a scazut datorita retragerii autorizatiilor de functionare unor jucatori mari precum Astra S.A., Carpatica S.A., Forte S.A. si Lig Insurance S.A. Un alt factor care a dus la imbunatatirea serviciilor si concomitent la scaderea numarului de plangeri a fost activitatea concentrata a Directiei Relatiilor cu Publicul, Petitii si Educatie Financiara. Aceasta entitate a facut presiuni asupra asiguratorilor, fapt ce a dus la imbunatatirea calitatii serviciilor si la ameliorarea relatiilor cu clientii. Din acelasi raport reiese ca numarul petitiilor lansate pe segmentul asigurari-reasigurari, au fost in scadere cu 47% fata de anul precedent, iar cele mai multe au fost solutionate rapid de autoritati. Cel mai reclamat aspect a fost legat de neachitarea la timp sau totala a pagubelor de catre asigurator. Asigurarile generale au fost cele mai reclamate in anul precedent, conform raportului lansat de ASF, asigurarea de raspundere civila auto si Cartea Verde a intrunit un numar de 4.958 de petitii, cu 79% mai putine decat in anul precedent. Din acestea, peste 66% au fost solutionate in favoarea petentilor. Aici s-au manifestat, conform specialistilor ASF, cele mai multe deficiente, instrumentele de calculare a daunelor fiind folosite in defavoarea asiguratilor. Pe segmentul de asigurari de viata au fost inregistrate aproximativ 200 de petitii, din aceste peste 66% fiind rezolvate in favoarea celor care le-au emis. Un alt aspect analizat de ASF care a stat la baza in crearea raportului a fost legat de perioada de solutionare a dosarelor de dauna, in baza politei obligatorie RCA. Din comunicat reiese ca in 2017 au fost avizate 77.684 dosare de dauna, adica cu aproape 7% mai multe fata de anul precedent. Cele mai multe au fost avizate de societatea City Insurance SA (30.80%), urmata Euroins S.A. (21,25%) si Asirom VIG S.A. (18,36%), celelalte societati avizand mai putin de 8% din totalul dosarelor inregistrate. Durata medie de solutionare a dosarelor de dauna inregistrate in anul precedent a fost de 3 luni. Conform aceluiasi raport durata medie de plata a daunelor a fost de 11 zile. Clientii societati City Insurance SA au fost nevoiti sa astepte pana la 21 de zile pentru a intra in posesia banilor, pe cand clientii Uniqa Asigurari S.A au fost despagubiti in doar 2 zile. Al treilea aspect analizat de specialistii ASF a fost legat de indicatorii de conformitate. Rezultatul poate fi vizionat in graficul urmator.