Sperând să facă reîncărcarea mai rapidă pentru taxiurile care nu poluează, Capitala Norvegiei, Oslo, va deveni primul oraş din lume in care taxiurile electrice se vor incarca wireless.
Norvegia dorește ca din 2025 toate automobilele noi să nu mai aibă emisii poluante, iar incepând din 2023, toate taxiurile din Oslo vor fi obligate să aibă emisii zero. Între alte țări, Marea Britanie și Franța au obiective similare pentru 2040.
Infrastructura a fost, in prezent, cel mai mare obstacol pentru electrificarea taxiurilor deoarece durează prea mult timp până ca taxiurile să găsească o staţie disponibilă. Inductia este mai eficienta energetic si permite incarcarea taxiurilor in timp ce asteapta la coada in statie.
Datorita unor beneficii acordate pe termen lung, Norvegia are cea mai mare rata de adoptare a vehiculelor electrice din lume cum ar fi accesul gratuit sau cu discount pe autostrazi, parcare si puncte de incarcare.
Cu o populaţie de numai cinci milioane de persoane, în Norvegia au fost cumpărate anul trecut 46.143 de vehicule electrice, fiind cea mai mare piaţă din Europa, înaintea Germaniei, cu 36.216 unităţi, şi Franţei, cu 31.095 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile.
In Norvegia, există tramvaie, autobuze şi feriboturi alimentate cu energie hidroelectrică, iar aproape jumătate din autovehiculele nou-vândute sunt electrice 100%. În iernile geroase, multe case sunt încălzite cu căldură reziduală de la staţia de ardere a gunoiului menajer. Până anul viitor administraţia oraşului urmăreşte o reducere cu 36% a emisiilor de gaze comparativ cu valorile înregistrate în 1990..
Introducerea taxelor de drum a dus deja la reducerea traficului rutier. Criticii susţin ca, creşterea taxei de intrare cu autoturismul personal în centrul oraşului, care a crescut de la 3,20 euro la 5,60 euro în noul an, este o greutate mult prea mare pentru cetăţeni.
Maşinile acţionate electric integral sunt scutite de această taxă, lucru care duce la creşterea vânzărilor. Multe persoane care nu-şi permit să schimbe vechile autoturisme diesel sau pe benzină se simt pedepsite pe nedrept.
Trei sferturi dintre aceştia consideră că sunt importante toate demersurile în vederea atingerii obiectivului pentru 2030, conform unui sondaj recent. Peste jumătate din norvegienii chestionaţi, considera ca la fel de importantă este şi dorinţa administraţiei locale de a interzice circulaţia maşinilor în centru. Faptul că măsurile de reducere a emisiilor de gaze vor face din Oslo un oraş mai bun, sunt de parere doar 63%