
Pentru fluidizarea traficului, cercetătorii austrieci au dezvoltat un semafor capabil să anticipeze momentul în care pietonii vor să traverseze strada pentru a le acorda verde.
Asadar, semafoarele dotate cu un buton destinat pietonilor, prin care aceștia solicită dreptul de a traversa, tocmai au trecut la următorul nivel. Sigur, nu si la noi in Romania.
Tehnologia a fost dezvoltată de cercetători ai Institutului de Grafică și Viziune Computerizate, din cadrul Universității din Graz. Folosind o procedura de calcul bazata pe inteligență artificială, semafoarele monitorizează constant (prin senzori și camere video) vehiculele și persoanele care se deplasează pe o suprafață de 9×3 metri în apropiere de acestea. Informațiile vizuale sunt interpretate în timp real, din punct de vedere geometric, astfel că sistemul deduce intenția de a traversa, pornind de la postura corpului pietonului.
Cum functioneaza semaforul?
Atunci când sistemul detectează că unul sau mai mulți pietoni intenționează să traverseze, sistemul transmite informația către semafor, care acordă culoarea verde pentru pietoni. Cercetătorii susțin că un astfel de sistem este cu 3 până la 4 secunde mai rapid decât sistemul clasic prin care pietonul apasă singur pe un buton.
În schimb, dacă partea carosabilă este foarte aglomerată, iar de pe marginea drumului se pregătește să înainteze un singur pieton, acesta din urmă nu va primi prioritate prea curând.
Primele astfel de semafoare vor fi instalate in Viena de compania Günther Pincher. Vor fi amplasate pana la finalul lui 2020. La noi….mai asteptam.
Lumea in care traim incepe sa semene tot mai mult cu viitorul imaginat in filmele science fiction, iar tehnologiile fantastice si inventiile revolutionare transforma cu o viteza ametitoare societatea umana.
In articolele trecute scriam despre cei de la Honda care au realizat mașina viitorului, creand camere video in loc de oglinzi!
Se numește Honda e Prototype și a fost prezentată în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie. Prototipul a fost dezvoltat după conceptul Honda Urban EV, realizat în 2017, deci este o mașină electrica, echipată cu cele mai noi tehnologii.
Germania a testat cu succes primul taxi zburator.
Serviciul ar urma să fie introdus în oraşele din întreaga lume până în anul 2025, iar plata pentru o asemenea cursă va fi aproape la fel ca în cazul serviciilor clasice de transport. Spre exemplu, un simplu zbor între aeroportul internaţioal John F. Kennedy şi Manhattan, deci pe o distanţă de 24 de kilometri- îl va costa pe pasager aproximativ 70 de dolari, ceea ce îl face mai ieftin decât un zbor cu elicopterul şi competitiv cu serviciile de top din domeniul limuzinelor, spun reprezentanţii companiei.