Noua Taxa Auto amanata din nou de catre Guvern.
Gratiela Gravrilescu, Ministrul Mediului, a devenit unul dintre cele mai importante personaje politice in ultima perioada dupa numeroase amanari cand a fost vorba de noua Taxa Auto 2019. Gavrilescu a declarat intr-o conferinta de presa ca va mai dura pana se va gasi formula corecta a Taxei Auto.
„Pana la ora actuala, o forma care sa fie agreata (o noua taxa auto), care sa nu aiba nici un fel de dubiu, care sa nu avem repercursiuni majore din punct de vedere financiar asupra noastra a fiecaruia, lucru pe care nu mi-l doresc, este ca nu s-a gasit inca optimul care sa poata sa confere, cumulate la toate plangerile care au fost depuse in decursul anilor, astfel incat sa nu avem niciun fel de probleme din punct de vedere juridic”, a declarat marti, Gratiela Gavrilescu, Ministrul Mediului.
Pana de curand, Ministerul Mediului a sustinut ca forma finala a taxei auto pentru anul 2019 va fi gasita pana la Craciun, iar mai apoi, proiectul ar fi trebuit sa fie definitivat pana la data de 31 martie 2019.
Ministrul Mediului a mai declarat: „Nu avem o varianta finala, pentru ca avem un cumul de calcul care nu este gata. Noi am crezut ca putem finaliza o varianta pana la sfarsitul anului, dar nu am putut. Nu va mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, va spun sincer. O sa mai dureze.” Initial, taxa urma sa intre in vigoare intre 1 ianuarie – 31 martie 2019.
Asadar, noua formula de calcul pentru Taxa Auto ar putea sa fie publicata la inceputul lui 2019 si vom avea o perioada d tranzitie de cateva luni pentru ca soferii sa stie exact ce trebuie sa faca.
Cand a fost introdusa prima taxa auto.
Prima taxa auto a fost introdusa la 1 ianuarie 2007 si purta numele de „Taxa auto pentru autovehiculele la prima inmatriculare”.
Aceasta taxa a suferit modificari pe 19 februarie 2009, atunci cand a fost scazuta cu o treime.
O alta etapa a taxei auto a fost de pe 1 ianuarie 2012, cand aceasta devine obligatorie pentru inmatriculare masinilor achizitionate din Romania inainte de 1 ianuarie 2007, cat si pentru masinile second-hand aduse din Uniunea Europeana.
In 2012, intre 31 ianuarie si 31 decembrie, taxa este suspendata, iar din 15 martie 2013 a intrat in vigoare „Timbrul de mediu pentru autovehicule”, care era calculat pe baza emisiilor de dioxid de carbon, normei de poluare, capacitatea cilindrica si anul de fabricatie al autoturismului.
La 1 februarie 2017, timbrul de mediu a fost eliminat, iar din acel moment a fost inmatriculat un numar record de autoturisme vechi cu norme inferioare de poluare.