Milionari de pe tot mapamondul sunt interesati de o masina cu o lungime de 5,6 m, dar cu 100 de ani de istorie si secrete, care o fac cea mai ravnita masina de lux.De ce, dintre toate modelele de lux, unul din patru milionari vor sa cumpere aceasta masina, aflati in continuare.
Istoria automobilului Bentley
Bentley se fabrica in Crewe, oras din centrul Marii Britanii, inca din anul 1946. Cu toate acestea, fabrica infiintata de Walter Owen Bentley a produs primul model la Londra, in anul 1919. Acesta s-a numit EXP I. Locatia din Crewe a fost special aleasa, acolo aflandu-se un nod feroviar important. Din 1946 pana in 2002, Bentley s-a fabricat in cadrul fabricii Rolls-Royce; desi sub branduri diferite, aceste doua masini aveau putine diferente.
In 2002 Volkswagen a vrut sa cumpere ambele marci. Dar BMW a fost mai rapid si a preluat inainte Rolls-Royce, Volkswagen trebuind sa se multumeasca doar cu Bentley. Totusi, cei care au ramas la Crewe au fost cei de la Bentley, Rolls-Royce mutandu-se in alt oras din Marea Britanie.
Primul model care s-a deosebit considerabil de Rolls-Royce a fost Bentley Mulsanne. Grupul Volkswagen nu a automatizat totul si nu a distrus cultura fabricii din Crewe, povesteste Nigel Lofkin, ghid Bentley citat de businessmagazin.ro. Dimpotriva, acestia au venit mai intai si au analizat productia, apoi au investit si au implementat tehnologia, marind fabrica de la 1.300 de muncitori, la 3.700 de angajati.
Dorinta de a cumpara un Bentley nu este creata doar prin tactici de vanzare. Cei care au facut un tur al uzinei au vazut ca la exterior, aceasta arata ca o fabrica tipic englezeasca, dar la interior este moderna.
In sectia de furnir se lucreaza in patru schimburi, 24 de ore din 24. Zilnic se asambleaza 50 de masini Bentley Continental (Flying Spur, GT Coupe) si cinci Bentley Mulsanne. Anul trecut s-au expediat din Crewe 10.000 de masini.
In Bentley se vede mai mult traditia: plafonul, plansa de bord, scaunele nu sunt cumparate de la terti, ci realizate in uzina. Doar pentru cusaturile din limuzina Flying Spur se lucreaza 162 de ore. Volanul din piele se perforeaza cu o furculita, din simplul fapt ca este foarte precisa, in timp ce o masinarie risca sa nu faca o treaba buna din cauza ca pielea se misca la perforare.
Modul in care se lucreaza, traditia care se respecta fac din Bentley cea mai bine vanduta masina de lux, la nivel mondial. Se poate spune ca luxul britanic este incorporat intr-un automobil de in 5,6 m lungime, cu traditie de aproape 100 de ani.
O vreau! Dar la banii mei… nici o trotinetă nu-mi permit.