×

Cum comand RCA ieftin online?

1 Completeaza datele din talon si cele ale proprietarului.
2 Alege cea mai avantajoasa oferta.
3 Comanda asigurarea RCA online cu livrare GRATUITA*.

Livrarea politei de asigurare RCA este GRATUITA in toata tara in aria de acoperire a firmelor de curierat Urgent Cargus si Fan Courier.

PROGRAM LUCRU ONLINE

Luni - Vineri  09:00 - 21:00
Sambata        09:00 - 20:00
Duminica       09:00 - 18:00
Telefon: 0729 88 44 71
E-mail: contact@romasig.ro
vineri, 16 noiembrie 2018 / Published in Stiri
Parchezi fara drept pe locul unei persoane cu dizabilitati? Ramai si fara masina, dar si fara 10.000 de lei!

Parchezi fara drept pe locul unei persoane cu dizabilitati? Ramai si fara masina, dar si fara 10.000 de lei. Soferii care parcheaza autovehiculele pe locurile destinate unei persoane cu dizabilitati fara a avea acest drept se pot alege cu ridicarea masinii, in plus, amenda pe care o vor avea de achitat pentru un astfel de gest poate creste de cinci ori, fata de valoarea actuala, ajungand la 10.000 de lei.

Aceste masuri se regasesc intr-un proiect de act normativ pus recent in atentia deputatilor pentru dezbatere. Practic, propunerea legislativa stipuleaza inasprirea actiunilor aplicate persoanelor care nu permit unei persoane cu dizabilitati sa beneficieze de drepturile ce i se cuvin. Documentul prevede ca se va sanctiona „parcarea altor mijloace de transport pe locurile de parcare adaptate, rezervate si semnalizate prin semn international pentru persoane cu dizabilitati, cu amenda de la 2.000 lei – 10.000 lei si ridicarea mijlocului de transport de pe locul de parcare respectiv”. In prezent ocuparea unui loc destinat unei persoane cu dizabilitati fara a avea acest drept poate aduce soferilor amenzi de pana la 2.000 de lei.

Initiatorii proiectului de act normativ considera ca legislatia privind drepturile persoanelor cu dizabilitati ar trebui „sa raspunda nevoilor reale ale persoanelor cu handicap in ceea ce priveste accesibilitatea in toate mediile societatii, fara bariere, sa raspunda nevoilor reale, sociale si economice, sa tina pasul cu noile tehnologii si tendinte in acest sens si sa creeze mecanisme eficiente atat in ceeea ce priveste cresterea gradului de accesibilitate, cat si sa instituie mecanisme de sanctionare care sa stimuleze conformarea cu obligatiile stipulate de lege”.

Marile centre comerciale din Romania, dar si punctele de interes major din fiecare oras important au locuri destinate special persoanelor cu dizabilitati, insa de cele mai multe ori sunt ocupate de persoane  fara dizabilitati.

Cele mai multe dintre cazurile in care masinile sunt lasate pe astfel de locuri, fara temei legal, sunt inregistrate datorita lipsei de educatie rutiera a soferilor din tara, precum si a comoditatii, dar si a lipsei de respect fata de semenii care au cu adevarat probleme si nevoie de un astfel de loc.

Atentie! Proiectul nu se aplica momentan. Pentru a intra in vigoare, acesta trebuie sa treaca de ambele Camere ale Parlamentului, sa fie promulgat de seful statului si publicat in Monitorul Oficial.

miercuri, 14 noiembrie 2018 / Published in Stiri
Cat ne costa sa pregatim masina pentru sezonul rece.

Cat ne costa sa pregatim masina pentru sezonul rece. In primul rand cauciucurile fac diferenta. Odata cu intrarea in sezonul rece, soferii trebuie sa aiba in vedere echiparea autovehiculelor cu anvelope adecvate, pentru a se supune Codului Rutier in vigoare si a circula in conditii de siguranta. Anvelopele de iarna sau All Season sunt obligatorii indiferent de data calendaristica, daca masina ruleaza pe drumuri publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. Momentul ideal pentru montarea pneurilor de iarna este, insa, inaintea scaderii temperaturii sub pragul de 7OC.

Pretul unei anvelope de iarna depinde de dimensiune si de brand si poate varia intre 150 si 600 de lei, asta daca nu ajungem la dimensiuni mai mari de janta.

Este recomandat ca intervalul de inlocuire a anvelopelor utilizate pe timpul iernii pentru masinile personale sa nu depaseasca 6 ani. Dupa aceasta perioada, siguranta soferului si a participantilor la trafic este pusa in pericol, crescand riscul de explozie a cauciucului si scazand rezistenta mecanica la franare a acestuia din cauza deteriorarii. Anvelopele de iarna sau All Season ajunse la varsta cronologica de 10 ani trebuie inlocuite neaparat, chiar daca, aparent, sunt intacte si nu au atins limitele uzurii.

Ce mai trebuie sa stie posesorii de autovehicule in sezonul rece.

Posesorii de autovehicule trebuie sa acorde atentie sporita si urmatoarelor aspecte care asigura o buna functionare a masinii pe timpul iernii si circulatia in cele mai bune conditii de siguranta pe drumurile publice;

  • Sa verifice bateria si sistemul de incarcare al bateriei;
  • Sa verifice concentratia antigelului, care trebuie sa reziste la temperaturi de -30oC;
  • Sa se asigure ca termostatul functioneaza in parametri optimi si poate incalzi habitaclul;
  • Sa verifice nivelul de ulei de motor si daca este respectat intervalul recomandat de revizie;
  • Sa rezolve orice problema a ambreiajului, care va fi suprasolicitat pe timp de iarna;
  • Sa se asigure ca au kit complet de lanturi antiderapante ( 70 ron ), racleta( 2 lei, dar poate ajunge pana la 80 de lei), lichid de parbriz( 5 lei ) si solutii pentru dezghetarea parbrizului si a sistemului de inchidere al masinii, stergatoare adegvate;
  • Sa evite folosirea simultana a mai multor consumatori, pentru a menaja bateria;

Pe langa acestea mai luam in calcul demontare, montarea  si echilibrarea rotilor, care costa 50 de lei pentru jantele de tabla si 65 de lei pentru cele din aluminiu.

Potrivit specialistilor, 1.000 de lei este bugetul mediu alocat de soferi in vederea pregatirii autovehiculului pentru iarna.

Un lucru nu trebuie uitat. Chiar daca intentionezi sa nu scoti masina din parcare in sezonul rece, legea spune ca, in cazul unui loc inchiriat de la primarie, soferii au obligatia de a-l curata de zapada.

luni, 12 noiembrie 2018 / Published in Stiri
Codul rutier 2019: Valoarea punctului-amenda ramane la 10% din salariul minim pe economie.

Codul rutier 2019. Valoarea punctului – amenda va ramane tot 10% din salariul minim pe economie. Cabinetul Dancila a decis majorarea salariului minim pe economie, iar punctul-amenda, care se calculeaza in functie de salariul minim pe economie nu va creste insa nici in 2019.

Astfel, punctul amenda, care si in 2018 a fost de 145 de lei, va fi calculat si pentru anul viitor ca fiind 10% din valoarea salariului minim brut pe economie de la nivelul anului 2017. Plafonarea la 145 de lei a punctului-amenda s-a produs in decembrie 2017.

In urma acestei majorari salariale prin diferentierea sa in functie de studii si experienta in munca, a fost necesara aceasta decizie pentru a tine sub control amenzile. Pana si guvernantii au realizat ca nivelul de trai nu creste in mod proportional cu salariul minim, iar cresterea punctului-amenda in raport cu acesta ar putea aduce dezastre veritabile pentru orice sofer din clasa de mijloc, ca sa nu mai vorbim de soferii care au salariul minim pe economie.

In 2019, cea mai mica amenda posibila apartine clasei I sanctiuni din Codul Rutier, iar ea inseamna doua sau trei  puncte-amenda. Din moment ce s-a decis pastrarea unei valori de 145 de lei pentru punctu-amenda, cea mai mica amenda posibila in Romania pentru un sofer va fi de 290 de lei si in 2019, insa aceasta urca la 435 de lei pentru trei puncte-amenda.

In caz ca primiti o amenda din clasa a II-a de sanctiuni, veti plati 580 si 725 de lei. Clasa a III-a de sanctiuni va asteapta pentru lucruri mai grave, care va aduce intre sase si opt puncte-amenda, adica 870 si 1.160 de lei.

Clasa a IV- a de sanctiuni este cea mai costisitoare abatere savarsita de un sofer, adica o amenda cuprinsa intre noua si 20 de puncte-amenda, respectiv o suma cuprinsa intre 1.305 si 2.900 de lei. Cu aceasta, depasesti salariul minim pe economie si chiar si cel mediu.

Clasa a V-a de sanctiuni este pentru persoanele juridice. Amenda este cuprinsa intre 21 si 100 puncte-amenda, respectiv o suma cuprinsa intre 3.045 de lei si 14.500 de lei. Aceasta clasa de amenzi poate fi aplicata transportatorilor si a diferitelor societatii care incalca Codul Rutier care vizeaza acest tip de contribuabil.

Daca Executivul nu ar fi stabilit aceasta masura si pentru 2019, punctul-amenda s-ar fi majorat odata cu cresterea salariului minim.

vineri, 09 noiembrie 2018 / Published in Stiri
Din nou o lovitura pentru soferi! Camerele de bord ar putea fi folosite ca probe legale.

Din nou o lovitura  pentru soferi. Camerele de bord ar putea fi folosite ca probe legale pentru autoritatii, dar si telefonul mobil.

Soferii care folosesc camere de bord la masina sau telefoane mobile pentru a filma drumul ar putea sesiza direct Politia Romana cu filmarea realizata.

Conditia este ca in aceste filmari sa se distinga clar numerele de inmatriculare ale soferului care incalca regulile de circulatie si sa fie insotite de data, ora, locatia, precum si de o sesizare din partea persoanei care a realizat clipul video,  iar aceasta din urma ar reprezenta o declaratie pe propria raspundere a autenticitatii imaginilor prezentate.

Legea este gandita de deputatul USR, Mihai Botez. Acesta sustine ca in acest fel multe accidente vor putea fi solutionate mai usor.

„Se impune actualizarea si modificarea Codului Rutier in sensul in care constatarea contraventiilor sa se poata face si cu ajutorul inregistrarilor de pe mijloacele tehnice video apartinand participantilor la trafic, chiar daca aceste mijloace nu sunt certificate, cu conditia ca proba video sa fie insotita de declaratia participantului la trafic care o furnizeaza, cum ca inregistrarea video este reala si autentica”, a declarat initiatorul acestui proiect, deputatul USR, Mihai Botez.

Tot deputatul USR mai sustine ca legea trebuie sa fie adusa in pas cu tehnologia, mai ales ca foarte multi conducatori folosesc camere de bord.

Cine a mai implementat aceasta solutie?

O astfel de solutie exista si a fost deja implementata in unele state membre ale Uniunii Europene, este, spre exemplu, cazul Marii Britanii, unde cetatenii care iau act de savarsirea unei contraventii la regimul circulatiei pe drumurile publice, pot incarca inregistrarea de pe camera de bord prin care a fost surprinsa respectiva fapta, pe un portal online; dupa completarea unui formular electronic, acestea ajung direct la unitatea de politie din zona unde a fost semnalata savarsirea contraventiei, care analizeaza imaginile si ia masurile ce se impun!

In cazul in care proiectul va trece, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002 se va modifica astfel:

„201 Mijloc tehnic video – dispozitiv folosit de participantul la trafic, chiar daca nu este certificat, omologat si verificat metrologic, care produce o inregistrare tehnica video, prin intermediul careia se atesta desfasurarea unui eveniment, si cu ajutorul careia se probeaza incalcari ale unor reguli de circulatie, altele decat cele referitoare la nerespectarea vitezei maxime admise.”

Dupa alineatul (2) al articolului 109, se introduce un nou alineat, alin.(21), cu urmatorul cuprins:

„(21) Constatarea contraventiilor se poate face cu ajutorul unor mijloace tehnice video folosite de participatii la trafic, daca acestea permit stabilirea certa a numarului de inmatriculare, culorii, marcii si modelul vehiculului implicat in savarsirea contraventiei, precum si data, ora si locul savarsirii contraventiei, consemnandu-se aceasta in procesul-verbal de constatare a contraventiei.”

Dupa alineatul (3) al articolului 109, se introduce un nou alineat, alin. (31), cu urmatorul cuprins:

„(31) In cazurile prevazute la alin. (21), procesul-verbal se poate incheia si in lipsa contravenientului, dupa stabilirea identitatii conducatorului de vehicul; pentru constatarea contraventiei este necesara si declaratia participantului la trafic asupra faptelor ce constituie obiectul contraventiei si asupra autenticitatii si veridicitatii inregistrarii tehnice video furnizate, precum si confirmarea faptelor de catre martori, daca exista, mentionandu-se acestea in procesul-verbal de constatare a contraventiei.”

In prezent, proiectul se afla in dezbatere in Parlament. Pentru a intra in vigoare trebuie sa fie adoptat de ambele camere, sa fie promulgat de presedinte si publicat in Monitorul Oficial.

TOP