Reprezentantii BAAR (Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania) atrag atentia ca in anul precedent numarul de accidente produse de soferi cu masini neasigurate a crescut simtitor. In cadrul unei conferinte de presa directorul Directiei Fondului de Protectie a Victimelor Strazii, Sorin Greceanu, a oferit date care atesta acest fenomen: “Fata de 2015, volumul despagubirilor a fost de 4 ori mai mare in 2017, de la circa 675.000 euro in 2015, a urcat la 1,5 milioane euro in 2016 si la aproape 3 milioane de euro anul trecut. Iar ca numar de dosare, s-a dublat in 2 ani, de la 306 la 755 dosare”. Sorin Greceanu a explicat ca situatia se datoreaza faptului ca multi proprietari uita sa isi prelungeasca asigurarea obligatorie si ca acutizarea fenomenului s-a manifestat odata cu modificarea legislativa, care permite soferilor sa incheie polita de raspundere civila auto pe perioada de o luna. Acesta a mentionat ca se cauta metode care sa ii incurajeze pe soferi sa incheie aceste polite.
Obiectivele BAAR pentru 2018: consolidare a activitatii si imbunatatiri a procesului decizional
Din declaratiile lui Madalin ROSU, Presedinte al BAAR, reiese ca anul 2018 va fi unul dificil pentru activitatea acestei institutii, insa obiectivele principale sunt de a consolida activitatea si de a imbunatati procesul decizional: “2017 nu a fost un an usor, fiind tulburat de unele evenimente, de aparitia unei legi (RCA) si a unor norme, de foarte multa munca in aceasta directie, dar suntem in momentul de fata cu un concept nou definit de legea 132. Acest nou BAAR a rezultat in urma procesului de preluare a patrimoniului si tuturor atributiilor Fondului de Protectie a Victimelor Strazii (FPVS) si contopire intr-o singura organizatie cu o serie de atributii foarte clare… Anul 2018 il vedem ca pe un an de consolidare a activitatii institutiei, de realizare a unei imbunatatiri a procesului decizional, de integrare si de perfectionare a resurselor umane, dupa schimbarile majore care au avut loc in 2017″. Printre obiectivele BAAR pentru acest an se numara cel de centralizare a informatiilor legate de asigurarile RCA si crearea unei baze de date comune, astfel incat procesele de analiza si despagubire dosarelor sa se realizeze mai rapid. Primul pas pentru a se atinge acest scop este, conform lui Madalin Rosu, mutarea CEDAM in subordinea BAAR: “Obiectivul principal pentru 2018 este preluarea CEDAM (de la ASF). In acest sens avem un proiect in desfasurare pe care speram sa il finalizam pana in vara, pana in iulie ne-am propus. Anul acesta trebuie sa avem un nou CEDAM, denumit altfel probabil, cu o noua structura de baza de date, cu facilitati mai bune, mai simple atat pentru piata de asigurari, autoritati, cat si pentru consumatori”. Presedintele BAAR a adaugat ca se doreste ca daunele CASCO si RCA sa fie integrate in aceasta baza de date si a precizat ca informatiile vor fi accesibile unor institutii ale statului, fara a fi afectata confidentialitatea personala. Un alt obiectiv al BAAR este legat de imbunatatirea transparentei si integrarea unor instrumente care permit gestionarea mai rapida si mai usoara a tuturor situatiilor. Madalin Rosu a mai mentionat ca in 2018 se va continua procesul de digitalizare si imbunatatire a resurselor din domeniul de tehnologie a informatie, acesta sustinand ca vor fi luate si o serie de masuri pentru imbunatatirea comunicarii la nivel institutional.