
Autoritatile monteaza separatoare de sens cu role pe DN7 si E85, cele mai periculoase drumuri din Romania. Solutia este unica in Europa. Incepand din primavara anului viitor, autoritatile vor monta separatoare de sens cu role pe DN7 si E85, considerate ca fiind cele mai periculoase drumuri din Romania. Drumul National 1, care face legatura intre Bucuresti si nord-vestul tarii, a fost considerat pana nu demult cel mai periculos drum din Romania, insa mai multe masuri de siguranta luate de autoritati au facut ca numarul victimelor rezultate in urma accidentelor rutiere sa scada. Acest titlu, acum, este impartit de alte doua drumuri. Este vorba de DN7 si E85, care leaga capitala tarii de Ungaria si, respectiv Ucraina. Solutiile pentru ele ar fi montarea unor separatoare de sens cu role. Astfel de separatoare de sens cu role au fost instalate pe drumuri din Coreea de Sud, Australia si Noua Zeelanda. Romania va fi primul stat european care va aduce sistemul de protectie rutiera pe soselele sale. Oficialii spera ca astfel de separatoare ii vor ajuta pe soferii care pierd controlul directiei sa redreseze autovehiculul, ele fiind mai sigure decat cele de beton sau plastic, folosite acum. Un avantaj mai este ca, in cazul unui impact daunele suferite de masina sunt mai putin grave. https://youtu.be/vWkSHNWbfTM
Unde si cum vor fi instalate aceste separatoare pe DN7 si E85?
Pe DN7, separatoarele vor fi instalate in zonele foarte aglomerate. In cazul E85, situatia este putin mai complexa, avand in vedere ca are numai trei benzi. Autoritatile intentioneaza sa reconfigureze circulatia in anumite zone pentru a exista o delimitare clara de doua benzi pentru un sens si o singura banda pe celalalt sens, in functie de traficul inregistrat in mod obisnuit. Mai mult decat atat, pe anumite portiuni ale Drumului European E85,separatoarele cu role vor fi montate si pe marginea drumului. „Primele astfel de parapete vor fi montate undeva in primavara anului viitor, pentru ca pana la sfarsitul acestui an ne asteapta sa finalizam […] analiza cost-beneficiu pentru acest tip de parapete”, a precizat Alin Serbanescu, purtator de cuvant al CNAIR. Potrivit statisticilor Romania este codasa Europei atunci cand vine vorba de siguranta auto, cu 98 de decese la un milion de locuitori in 2017.