Oricat ar vrea un vanzator profesionst sa isi vanda produsul, consumatorul trebuie sa aiba discernamant si dorinta de a citi contractul, de a intreba, de a se documenta. Romanii trebuie sa isi depaseasca nepasarea sau naivitatea de care dau dovada atunci cand semneaza: trebuie sa-l citeasca. La fel ar trebui sa se intample si in cazul asigurarilor.
Clientii trebuie sa verifice, la reinnoirea politei de asigurare, daca au cel putin aceleasi avantaje pe care le-au avut initial. De asemenea, acestia ar trebui sa inteleaga ca obligativitatea unei asigurari acopera un minim de riscuri, care in cazul unui accident, poate sustine doar o parte din cheltuieli. In schimb, o asigurare facultativa, desi mai scumpa decat cea obligatorie (indiferent ca este asigurare de locuinta sau pentru autovehicul), poate aduce mai multe avantaje, explica Alex Rosca in cadrul emisiunii Ora de Risca de la RFI.
Daca se imparte piata in clienti care cumpara doar asigurari obligatorii si clienti care opteaza, in plus, pentru asigurari facultative, se poate spune ca stirile negative vehiculate in presa nu afecteaza increderea celor care aleg sa cumpare ieftin, spune Redactorul Sef de la publicatiile PRIMM, Alex Rosca. Daca un RCA este la jumatate de pret fata de oferta urmatoarei companii de asigurare si nevoia clientului, de fapt, este doar de a circula fara sa primeasca vreo amenda, atunci acesta va uita de scandalul in care a fost implicat asiguratorul cel mai ieftin si tot de el va achizitiona. Atat timp cat asiguratorul nu a fost suspendat si poate emite asigurari foarte ieftine, atunci majoritatea clientilor nu mai tine cont de scandalul in care acesta a fost implicat.