În primele trei luni din 2019, piața asigurărilor din România a înregistrat o creștere cu 5% a numărului politelor RCA, de la 5.5 la 5.78 de milioane.
Conform datelor preliminare pe piaţă, valoarea primelor brute subscrise a urcat în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut cu aproximativ 7%, la 2,72 miliarde lei, a declarat, marţi, vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) Cristian Roşu, la Forumul Internaţional Asigurări – Reasigurări (FIAR).
Vicepreşedintele ASF a vorbit si despre tendinţele din 2019 pe piaţa asigurărilor, la evenimentul „Insurance Market Trends” din cadrul FIAR: „Ce înseamnă tendinţe? În DEX sunt multe răspunsuri la această întrebare, dar cel mai potrivit pentru noi, cred că este ‘Ce se mai poartă în asigurări în 2019?’. Sunt multe care ar putea face subiectul discuţiilor, dar voi trece în revistă succint principalele elemente care eu cred că vor marca anul 2019. Oricum, majoritatea temelor vor fi dezbătute in extenso în cadrul conferinţelor tematice ce vor avea loc în aceste zile. Deci, spuneam ce se poartă: dacă vorbim de asigurări, vorbim de auto şi evident că şi în anul 2019 se poartă RCA. Din datele preliminare de la sfârşitul trimestrului I 2019, putem spune că, pe total piaţă, valoarea PBS a crescut în trimestrul I 2019 versus trimestrul I 2018 cu aproximativ 7% (2,72 miliarde lei versus 2,53 miliarde lei), din care doar RCA a crescut cu 5% (de la 926,7 milioane lei la 969,8 milioane lei). Numărul de contracte RCA a crescut cu 5% (de la 5,5 la 5,78 milioane de contracte)”.
In primul trimestru din 2019, el a declarat că se constată o creştere a ratei daunei cu aproximativ 11% , faţă de trimestrul I 2018, dar şi o creştere a tarifului de referinţă cu aproximativ 10%, el fiind diferit pe clase şi grupe de maşini. Insa, dintr-o analiză amănunţită a tarifelor de primă, precum şi a încadrării în grupele superioare de bonusare din grila de bonus-malus a autovehiculelor asigurate, nu se constată creşteri ale preţurilor ce ar putea crea îngrijorări.
“Îngrijorările sunt create de unele disfuncţionalităţi apărute între asigurători şi service-urile reparatoare, disfuncţii ce în ultimă instanţă duc la nemulţumirea consumatorului. Aceste neconformităţi au fost identificate şi împreună cu cei implicaţi încercăm să găsim cele mai bune soluţii, astfel încât să nu se creeze presiune pe preţuri (de multe ori artificială), iar consumatorul să fie mulţumit de serviciile primite pe tot lanţul de viaţă al produsului (de la vânzarea poliţei şi până la încasarea despăgubirii, dacă riscul s-a produs)”, a mai spus Cristian Roşu.
Singura problema a politelor RCA ar fi ca proprietarii incheie pe o perioada scurta de timp polita RCA – o luna, uitand apoi sa o reinnoiasca. Sunt destul de multe masini in circulatie, care nu au RCA valabil.